شناسهٔ خبر: 67155597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان سفر رئیس قوه قضاییه به قطر/ یادداشت تفاهم برای همکاری‌های قضایی منعقد شد

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه پس از سفر یک روزه به قطر وارد فرودگاه مهرآباد شد و با اشاره به اهداف و دستاوردهای این سفر گفت: یادداشت تفاهمی برای همکاری‌های قضایی در ۱۱ بند و موافقتنامه‌ای ۱۴ ماده‌ای در برای معاضدت حقوقی متقابل امور کیفری منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، دقایقی پیش در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در جریان سفر کوتاهی که به قطر داشتیم ضمن دیدار با مقامات قطری از جمله امیر این کشور و رئیس شورای عالی قضایی آن، یادداشت تفاهمی برای همکاری‌های قضایی و موافقتنامه‌ برای معاضدت حقوقی متقابل امور کیفری منعقد شد و تاکید داریم که این تفاهم‌ها و توافق‌ها هر چه سریعتر جنبه عملی و اجرایی پیدا کنند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در خلال دیدار با مقامات قطری، در مقوله «حقوق بشر» و ضرورت نیل به سازوکاری واحد در این عرصه و به‌ویژه مقوله فلسطین و غزه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان سفر به قطر و دیدار با مقامات قضایی این کشور، درباره تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه هوشمندسازی فرایندهای قضایی و حوزه فضای مجازی و سایبری نیز گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت و ما آمادگی خود را برای انتقال این اطلاعات و تجربیات اعلام داشتیم و طرف قطری نیز از این موضوع استقبال کرد.

رئیس عدلیه تصریح کرد: برای ایرانیان محبوس در قطر و تسهیل شرایط برای خانواده‌های آنان و بهره‌مندی آنها از ارفاقات قانونی متناسب با ضوابط نیز گفت‌وگوهای مطلوبی صورت گرفت و طرف قطری در این زمنیه قول مساعد داد.

قاضی‌القضات با اشاره به نشست خود با ایرانیان مقیم قطر گفت: مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی ایرانیان ساکن قطر را پیگیری و رفع خواهیم کرد و مسائل مرتبط با سایر شوؤن آنان را نیز که مستقیماً به قوه قضاییه مربوط نمی‌شود، به بخش‌های ذیربط در داخل منتقل خواهیم کرد و در راستای رفع آنها اقدامات مقتضی را با دستگاه‌های مسئول ترتیب خواهیم داد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: طرف قطری از توسعه مناسبات میان تهران و دوحه در حدود سه سال اخیر در دوران رئیس‌جمهور فقید آیت‌الله رئیسی، راضی و خرسند بود و بر استمرار این روند تاکید داشت؛ بر همین اساس امیدواریم که بتوانیم مناسبات خود را با همه کشورهای دوست و همسایه در راستای منافع مشترک و منافع منطقه‌ای توسعه و گسترش دهیم.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ۲۲ خرداد؛ در راستای دیپلماسی قضایی و توسعه تعاملات قضایی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رئیس شورای عالی قضایی قطر، در سفری یک روزه عازم این کشور خواهد شد.

دیدار با امیر قطر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور، حضور در جمع ایرانیان مقیم قطر، امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری قضایی و انعقاد موافقت‌نامه معاضدت قضایی در امور کیفری میان دو کشور، اهم برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به قطر هستند.

نظر شما