شناسهٔ خبر: 67153968 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گلف GTI در برابر شلیک AK-۴۷ مقاوم شد! /عکس

زره‌پوش‌ها موضوع جذابی برای ماشین‌بازها و علاقه‌مندان به مباحث امنیتی هستند. این نوع خودروها معمولاً SUV یا سدان‌های بزرگ هستند، اما یکی از شرکت‌های متخصص در ساخت خودروهای زرهی، از فولکس‌واگن گلف برای اعمال این تغییرات استفاده کرده و این خودروی هاچ‌بک را در برابر شلیک AK-۴۷ مقاوم کرده است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌اگر رنگ‌بندی خاص و چراغ‌های اضافی نبود، به‌سختی می‌توانستید باور کنید که این فولکس‌واگن گلف GTI، معمولی نیست. با این حال، نسل هشتم گلف تغییرات زیاد و عمیقی روی پوسته خود داشته تا در برابر گلوله مقاوم شود. در حالی که خودروهای زرهی معمولاً سدان های بزرگ یا SUV هستند، در اینجا هاچ‌بک جمع‌وجوری می‌بینید که می‌تواند در برابر شلیک کلاشنیکف AK-۴۷ مقاومت کند.

خودروی کوچکی که در برابر شلیک AK-۴۷ هم مقاوم است! /عکس

این خودروی ویژه که توسط SVI Engineering در آفریقای جنوبی توسعه یافته، دارای روکش ۳٫۵ میلی‌متری فولاد زرهی و شیشه بالستیک و(ضدگلوله سبک‌وزن) است. تمامی شیشه پنجره‌ها به‌جز شیشه سمت راننده ثابتند. اگرچه این پکیج در اینجا روی نسخه GTI اجرا شده، اما به گفته این شرکت، این پکیج با سیستم چهار چرخ محرک R نیز سازگار است.

خودروی کوچکی که در برابر شلیک AK-۴۷ هم مقاوم است! /عکس

فولاد زرهی درجه‌یک برای درب‌ها، ستون‌ها و سقف استفاده شده است. پس از نصب زره در گلگیرهای جلو، حفاظت اضافی برای اجزای مهم موتور وجود دارد، در حالی که باتری از محافظت در برابر گلوله نیز برخوردار است.

خودروی کوچکی که در برابر شلیک AK-۴۷ هم مقاوم است! /عکس

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، پس از افزودن این همه ادوات اضافی، برخی نقاط ضعف ظاهر می‌شوند. این خودرو حدود ۳۴۰ کیلوگرم وزن اضافی دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که این گلف GTI شتاب صفر تا صد را در شش ثانیه انجام دهد.

خودروی کوچکی که در برابر شلیک AK-۴۷ هم مقاوم است! /عکس

SVI Engineering سیستم تعلیق را تغییر داده تا با افزایش وزن قابل‌توجه کنار بیاید. مزیت آن این است که گلف GTI اکنون به لطف بدنه زرهی +B۴، می‌تواند در برابر حملات اسلحه‌ها و تفنگ‌ها تا ابعاد x۳۹۷.۶۲ میلی‌متر مقاومت کند. شیشه بالستیک که قبلاً به آن اشاره کردیم می‌تواند چهار شلیک AK-۴۷ را در یک فضای ۳۰۰ میلی‌متری متوقف کند.

خودروی کوچکی که در برابر شلیک AK-۴۷ هم مقاوم است! /عکس

شرکت تخصصی SVI Engineering به حدود سه ماه زمان نیاز دارد تا گلف GTI یا R را به این خودروی زرهی تبدیل کند. این پکیج زرهی نزدیک به ۳۵ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد تومان) قیمت دارد.

منبع: motor۱

۵۴۳۲۲

نظر شما