شناسهٔ خبر: 67153059 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی جایزه امام خمینی

­جایزه جهانی امام خمینی (ره)، عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران است؛ که در زمینه اعتلا و پاسداشت نام و راه امام راحل عظیم الشان (ره) به موثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه معرفی مکتب امام خمینی، اعطا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این جایزه در دو بخش نظری و عملی به آثار شاخص و ناب علمی و نیز فعالیت‌های موثر و گسترده سیاسی- اجتماعی در عرصه ملی و بین المللی اهداء خواهد شد.

شرایط اعطا جایزه، در هر دوره حداکثر به دو اثر ممتاز و یا دو شخص حقیقی یا حقوقی فعال و موثر و جریان ساز در موضوعات و رویکرد‌های یاد شده، در حوزه‌های نظری و عملی اعطا می‌شود. 

جایزه محدود به حوزه علمی، زبانی و جغرافیایی خاص نیست و گستره جهانی را در بر می‌گیرد.

دریافت دیگر جوایز ملی یا بین المللی مانع گزینش آثار و اشخاص واجد شرایط برای دریافت این جایزه نیست؛ و دوره برگزاری جایزه دو سالانه است. 

میزان جایزه؛ نشان عالی جمهوری اسلامی ایران، تندیس جایزه، لوح سپاس رئیس جمهور و تعدادی سکه بهار آزادی بر اساس نظر شورای سیاستگذاری.

مهلت معرفی مراکز و شخصیت‌ها و ارسال آثار: پایان شهریور ۱۴۰۳ مطابق با ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ 

زمان معرفی برگزیدگان: روز ۱۲ بهمن 

پایگاه اینترنتی جایزه: Imam Khomeini- prize. ir ،سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

<div id="video-display-embed-code_11209985"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258202/11209985?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما