شناسهٔ خبر: 67152811 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

تقوی: تفاوتی بین والیبال سالنی و ساحلی قائل نیستم/ برای آن چیزی که یک عمر در دفتر خاطرات شماست، بجنگید

صاحب‌خبر -

رئیس فدراسیون والیبال گفت: والیبال ساحلی با سالنی برای فدراسیون هیچ تفاوتی ندارد و اگر تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران کسب سهمیه کنند، همان پاداش در نظر گرفته شده برای سالنی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک یکم تا سوم تیرماه در نینگبو ژیانگ شِن چین برگزار می‌شود تا هشت تیم برای کسب تک سهمیه المپیک پاریس به مصاف یکدیگر بروند. تیم‌‌های ملی والیبال ساحلی ایران با قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی سهمیه حضور در این رقابت‌ها را دریافت کرد.

رئیس فدراسیون والیبال عصر سه‌شنبه 22 خرداد در اردوی آماده‌سازی نهایی تیم‌های ملی والیبال ساحلی که از روز سه‌شنبه یکم خرداد در زمین اختصاصی فدراسیون والیبال آغاز شده است، حاضر شد و با ملی‌پوشان و کادر فنی این تیم گفت‌وگو کرد.

سیدمیلاد تقوی خطاب به ملی‌پوشان ساحلی، گفت: متاسفانه در والیبال سالنی نتیجه دلخواه کسب نشد، البته والیبال سالنی و ساحلی ندارد و این رشته ورزشی یک خانواده بزرگ است. والیبال ایران یک ورزش خانوادگی است که بازیکنانش برای شادی مردم تلاش می‌کنند، همه اعضای خانواده والیبال روزهای سختی را تجربه می کنند و من یقین دارم که بازیکنان تیم ملی نیز روزهای سختی را نسبت به دیگر اعضای خانواده سپری می‌کنند. به مردم حق می‌دهیم که اینقدر ناراحت باشند از سوی دیگر خوشحالیم که مردم ایران اینقدر به این رشته ورزشی احساسات دارند و هنوز به والیبال توجه می‌کنند. از این‌که مردم خوشحال نیستند، ناراحت هستیم زیرا برایمان شادی مردم مهم است.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: هر کاری نیاز بود برای موفقیت ساحلی بازان در مسابقات پیش رو انجام دادیم و تیم‌ها را نیز چند روز زودتر به چین اعزام می‌کنیم تا از نظر آب و هوایی و مسایل پروازی برای شروع مسابقات نداشته باشند.

وی با یادآوری پاداش یک میلیارد تومانی کسب سهمیه المپیک برای تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد که والیبال ساحلی با سالنی برای فدراسیون تفاوتی ندارد و اگر تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران نیز کسب سهمیه کنند، همان پاداش را دریافت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این‌که ساحلی باید از سایه سالنی خارج شود، تصریح کرد: جا دارد از کمیته ساحلی برای پیشبرد برنامه ها والیبال ساحلی تشکر کنم. کاری که کابلی در این کمیته شروع کرد و بحریه نیز آن را ادامه می‌دهد. همه این کارها برای این است که والیبال ساحلی هویت خود را پیدا کند. اما یادمان نرود که هر چی اعضای کمیته ساحلی و هیات‌های استانی در این رشته تلاش کنند، آخرش باید دید ملی‌پوشان در داخل زمین ساحلی چه عملکرد خواهند داشت. هر چقدر هم پاداش در نظر بگیریم و تلاش کنیم اگر شما بازیکنان پیروز نشوید، همه با هم می بازیم.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: اگر می خواهید در ادامه عمر خود بشنوید که به والیبال ساحلی توجه شده است، باید تاریخ ساز شوید. فکر نکنید که بازیکنان تیم ملی در لیگ ملت‌ها نجنگیدند. ملی‌پوشان هم تمام تلاش خود را کردند اما نشد، باید ذهن شما از الان برنده باشد. من احتمال المپیکی شدن والیبال ساحلی را زیاد می دانم همانطور که برای سالنی هم زیاد می دانستم، به رغم اینکه اکثر کارشناسان کسب سهمیه را غیر ممکن می‌دانستند اما من امیدورام بودم، نشد اما امید من ناامید نمی‌شود.

وی خطاب به ملی پوشان تاکید کرد: به عملکرد شما هم امیدوارم و شما برنده می‌شوید، نه تنها سهمیه کسب می‌کنید بلکه افتخار والیبال ساحلی ایران را به دست می‌ آورید. بجنگید برای آن چیزی که یک عمر است در دفتر خاطرات شماست. برخی بازیکنان حاضر در تیم ملی شاید فرصت دیگری برای حضور در المپیک نداشته باشند، بنابر این باید تلاش کنند و از این فرصت پیش آمده به سادگی نگذرید. بی احتیاطی نکنید برای یک امیتاز یک عمر بجنگید. اینقدر در آفتاب پوستان سوخت و با بی پولی ساحلی جنگیدید، الان باید نتیجه آن را به دست آورید. همه چشم و امید ما هم بعد از خدا به دستان شماست. برای همه از ته قلبم آرزوی موفقیت دارم تا مردم خوشحال شوند، مردمی که الان از عملکرد والیبال راضی نیستند.

در ادامه این بازدید غلامرضا بحریه رئیس کمیته ساحلی نیز گزارشی از اردوهای تیم ملی برای حضور شایسته در رقابت‌های انتخابی المپیک ارائه کرد و گفت: بازیکنان قول می دهند با تمام توان مبارزه کنند و با دست پر به کشور بازگردند.

عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی، عبدالحامد میرزاعلی و سینا شوکتی بازیکنان اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور چین هستند که روز جمعه 25 خرداد راهی چین می‌شوند.

رحمان رئوفی به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی والیبال ساحلی را برعهده دارد، آرش رامسری به عنوان مربی و غلامرضا بحریه نیز به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال ساحلی را در مرحله نهایی انتخابی المپیک 2024 پاریس همراهی خواهند کرد.

نظر شما