شناسهٔ خبر: 67150106 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

بحریه: برای تاریخ‌سازی در والیبال ساحلی تلاش می‌کنیم

صاحب‌خبر -

سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال با بیان این‌که فرصت مناسبی برای کسب سهمیه المپیک داریم، گفت: برای تاریخ‌سازی در والیبال ساحلی ایران و کسب نخستین سهمیه المپیک تلاش می‌کنیم.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک یکم تا سوم تیرماه در نینگبو ژیانگ شِن چین برگزار می‌شود تا هشت تیم برای کسب تک سهمیه المپیک پاریس به مصاف یکدیگر بروند. تیم‌‌های ملی والیبال ساحلی ایران با قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی سهمیه حضور در این رقابت‌ها را دریافت کرد.

اردوی آماده‌سازی نهایی تیم‌های ملی والیبال ساحلی که از روز سه‌شنبه یکم خرداد در زمین اختصاصی فدراسیون والیبال آغاز شده است، فردا (پنج‌شنبه 24 خرداد) به پایان می‌رسد و ملی‌پوشان ساعت 20:50 دقیقه روز جمعه 25 خرداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی چین می‌شوند.

سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال درباره شرایط تیم‌های اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک پاریس گفت: در روزهای پایانی آخرین اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی قرار داریم و روز جمعه (25 خردادماه) تیم‌های والیبال ساحلی، جهت حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک به چین اعزام خواهند شد. در این رقابت‌ها هشت تیم برتر از آسیا و اقیانوسیه شرکت می‌کنند و قهرمان این دوره سهمیه حضور در مسابقات المپیک پاریس را کسب خواهد کرد. در بین تیم‌های حاضر، رنکینگ اول آسیا را استرالیا در اختیار دارد و پس از این تیم، چین، نیوزلند و ژاپن قرار دارند. در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران نیز در رتبه پنجم رنکینگ رقابت‌ها قرار دارد و تیم‌های قطر، مالزی و تایلند در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. البته یک تیم نیز از مسابقات انتخابی به این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند که برحسب اینکه چه تیمی باشد ممکن است رنکینگ سایر تیم‌ها دچار تغییر شود و با توجه به رنکینگ تیم صعودکننده، گروه‌بندی رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص خواهد شد.

غلامرضا بحریه با اشاره به اعزام دو تیم به این مسابقات گفت: دو تیم به رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور چین اعزام می‌شوند. بازیکنان تیم یک ایران، عباس پور‌عسکری و علیرضا آقاجانی هستند و عبدالحامد میرزاعلی و سینا شوکتی نیز تیم دو ایران را تشکیل می‌دهند. تیم‌های شرکت کننده در مسابقات انتخابی المپیک به صورت تیمی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و نماینده هر کشور نیز متشکل از دو تیم است.

وی با اشاره به قوانین مربوط به جابجایی بازیکنان تیم‌های یک و دو، ادامه داد: بعد از برگزاری دیدارهای اول و دوم و در صورتی که تعداد برد و باخت‌ها برابر باشد، به صورتی که در یک دیدار به پیروزی برسد و در رقابت بعدی شکست بخورد در مسابقه سوم که اصطلاحا به آن دیدار طلایی گفته می‌شود، کادرفنی هر کشوری می‌توانند ترکیب دو تیم را عوض کند و تیم‌ها را با یکدیگر ادغام کنند و در برابر حریف قرار گیرند.

سرپرست تیم‌های اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک افزود: با توجه به قرعه و رنکینگ تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران، فرصت مناسبی برای کسب سهمیه المپیک داریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تاریخ‌سازی کنیم و والیبال ساحلی ایران برای اولین بار سهمیه المپیک کسب کند.

بحریه در خصوص شرایط اعزام تیم‌های ملی والیبال ساحلی به چین، گفت: تیم‌های ملی والیبال ساحلی روز جمعه (25 خرداد) یعنی چهار روز زودتر به محل مسابقات اعزام می‌شوند تا بازیکنان با شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا به‌خوبی سازگار شوند. مسابقات‌ هم از یکم تا سوم تیرماه پیگیری می‌شود و چهارم تیرماه به کشور عزیزمان برمی‌گردیم.

نظر شما