شناسهٔ خبر: 67148642 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

رئوفی: مسیر سختی پیش‌رو داریم/ استرالیا تنها حریف‌ دشوارمان نیست

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران با بیان این‌که مسیر سختی برای کسب سهمیه المپیک پیش رو داریم، گفت: در مسابقات انتخابی المیپک چین با تمام توان حاضر می‌شویم.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک یکم تا سوم تیرماه در نینگبو ژیانگ شِن چین برگزار می‌شود تا هشت تیم برای کسب تک سهمیه المپیک پاریس به مصاف یکدیگر بروند. تیم‌‌های ملی والیبال ساحلی ایران با قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی سهمیه حضور در این رقابت‌ها را دریافت کرد.

اردوی آماده‌سازی نهایی تیم‌های ملی والیبال ساحلی که از روز سه‌شنبه یکم خرداد در زمین اختصاصی فدراسیون والیبال آغاز شده است، فردا (پنج‌شنبه 24 خرداد) به پایان می‌رسد و ملی‌پوشان ساعت 20:50 دقیقه روز جمعه 25 خرداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی چین می‌شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی ایران درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان قبل از اعزام به چین، گفت: ششمین اردوی آماده‌سازی خود را برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس سپری می‌کنیم، اولین مرحله اردو از 12 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و از آن موقع به‌طور مداوم در اردو و در حال تمرین کردن و انجام مسابقه هستیم.

رحمان رئوفی تصریح کرد: در مسیر آماده سازی دو تورنمنت را در فروردین‌ماه سپری کردیم و دیدارهایی انجام دادیم که کمک کرد تا هم بازیکنان خودشان را پیدا کنند و هم کادرفنی بتواند بازیکنان را بهتر بشاسند. شرایط خوب است و بازیکنانم به‌خوبی و با انگیزه تمرین می‌کنند و تمام تلاش‌شان را انجام می‌دهند تا در فاز نهایی انتخابی المپیک موفق به کسب سهمیه شوند. تمام تلاش‌مان این است تا از طریق مسابقات چین، سهمیه المپیک را کسب کنیم و راهی پاریس شویم.

وی با اشاره به حضور تیم ملی والیبال ساحلی استرالیا در این رقابت‌ها، گفت: در رقابت‌های آسیایی تایلند دوبار با تیم استرالیا تقابل داشتیم که یک بار به پیروزی رسیدیم و یک‌بار نیز متحمل شکست شدیم، حتی تیم دوم‌مان نیز با آن‌ها دیدار داشت و نسبت به آن‌ها شناختی نسبی داریم و آن‌ها نیز همین شناخت را نسبت به تیم ملی والیبال ساحلی ایران دارند. البته تنها حریف سخت‌مان استرالیا که در سید یک رقابت‌ها قرار دارد، نیست، تیم چین که میزبان رقابت‌هاست نیز تیم خوبی دارد و در سید دوم قرار دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی با اشاره به مرحله نیمه نهایی مسابقات انتخابی المپیک گفت: جایگاه نهایی تیم ایران بعد از مشخص شدن تیم برتر مرحله نیمه نهایی مشخص می‌شود که یکی از دو سید پنجم یا ششم خواهد بود. اگر تایلند به فاز یک صعود کند مستقیم به آن‌ها می‌خوریم و در ادامه هم به احتمال زیاد با استرالیا روبرو خواهیم شد. استرالیا تیم شناخته شده‌ای است آن‌ها جزو پنج تیم برتر دنیا هستند و در تورهای مختلفی شرکت کرده‌اند آخرین توری هم که در آن حضور یافتند، حضور تیم اول‌شان در تورنمنت الیت 16 بود که درنهایت جزو پنج تیم برتر دنیا قرار گرفتند.

نظر شما