شناسهٔ خبر: 67152271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

گیلان قدیمی ترین خاستگاه زیتون در کشور است

طاهره رفعتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه استان گیلان بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد، گفت: گیلان خاستگاه زیتون در کشور است.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی امروز، ۲۳ خردادماه در حاشیه بهره برداری از باغ ۲۰۰ هکتاری زیتون در شهرستان رودبار، با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه در هفته جهاد کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: توسعه زیتون از برنامه‌ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است و لذا از سرمایه گذارانی که از این فرصت سرمایه گذاری در گیلان استفاده می کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با حمایت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و بانک کشاورزی شاهد توسعه باغات زیتون خواهیم بود، افزود: از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کنیم، زیرا نسبت به تکمیل زنجیره ارزش زیتون تکلیف داریم و کارها شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سالروز تاسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از ارائه تخفیفات بیمه ای برای محصولات کشاورزی استان از جمله چای و برنج تا پایان خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: مخاطرات زیادی محصولات کشاورزی را تهدید می کند و لذا نیازمند پوشش بیمه ای جهت کاهش ضرر کشاورزان هستیم.

محمدی گیلان را یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه های زیتون در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد توسعه زیتون از استان گیلان به سایر مناطق کشور هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد، گفت: بخش عمده این باغات بارور هستند و برداشت محصول از شهریورماه آغاز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بهره برداری از این باغ احداثی زیتون را در راستای توسعه باغات زیتون استان دانست و تاکید کرد: ۲۴ هزار اصله نهال زیتون برای کشت آماده است.

انتهای پیام

نظر شما