شناسهٔ خبر: 67514112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد؛

میزبانی مرکز جهانی صنایع دستی به ایران رسید

شیراز - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به مصوبه اخیر نشست جهانی صنایع دستی در کشور فیلیپین گفت: ایران میزبان مرکز جهانی صنایع دستی زیر نظر سازمان گردشگری جهانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی عصر پنجشنبه در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی ارگ کریمخان شیراز اعلام کرد: بر اساس مصوبه اخیر نشست جهانی صنایع دستی در کشور فیلیپین قرار است جهانیان صنایع دستی خود را در مرکزی جامع ارائه و عرضه کنند و درباره آن توضیح دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: سال‌ها است سازمان جهانی گردشگری به دنبال مرکزی است تا گردشگری و صنایع دستی را به یکدیگر پیوند دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه میزبانی از این مرکز در جا انداختن نام ایران و صنایع دستی آن بسیار مهم است ادامه داد: چند کشور به طور جدی نامزد این کار بودند و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، به نام ایران تصویب شد.

وی به هنرمندان شیرازی فعال در ارگ کریمخان گفت: شما اکنون هنر ارزشمندی دارید و با فضای ایجاد شده در این مکان گردشگر پذیر، کارگاه عمومی ایجاد شده و گردشگران از نزدیک این هنرها را می‌بینند و با ریشه‌های خود آشنا می‌شوند.

نظر شما