شناسهٔ خبر: 67151365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شفت خبر داد؛

پیش بینی برداشت بیش از ۱۴۵ تُن پیله ابریشم در شفت

شفت- فرماندار شفت از برداشت نخستین پیله تر ابریشم در روستای بیالوا این شهرستان خبر داد و گفت: امسال برداشت بیش از ۱۴۵ تُن پیله ابریشم در شفت پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

مهدی نقدی در حاشیه آغاز برداشت پیله ابریشم در روستای بیالوا شفت در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح اشتغالزایی و تولید در زمینه کرم ابریشم بوده و شفت ظرفیت قابل توجهی در این بخش دارد.

نقدی با بیان اینکه خرید توافقی پیله نیز از امروز از نوغانداران گیلانی آغاز می‌شود، افزود: قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم پیله بین ۳۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هوشنگ رمضانی کشاورز نوغاندار روستای بیالوا از توابع بخش مرکزی شفت اولین کشاورزی بوده که امسال اقدام به برداشت پیله کرده است.

نقدی تصریح کرد: این کشاورز که اقدام به پرورش ۳ جعبه تخم نوغان کرده پیش بینی می‌شود به مقدار ۱۰۵ کیلو گرم پیله تر به ارزش اقتصادی ۴۲ میلیون تومان تولید و روانه بازار نماید.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان شفت رتبه دوم در پرورش کرم ابریشم دارد، اضافه کرد: و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۴۵ تن پیله تر در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

نقدی بیان کرد: با پرورش هر جعبه تخم نوغان، حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید و پس از فرآوری از هر ۳ کیلوگرم پیله تر، یک کیلوگرم نخ ابریشم به دست می‌آید.

فرماندار شفت تصریح کرد: در کنار صنعت نوغانداری، ابریشم بافی به عنوان صنعت وابسته و مکمل به نوغانداری مطرح است و با تولید نخ‌های ابریشمی، زمینه ساز تولید دست بافته‌های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلو فرش‌ها می‌شود و ارزش افزوده و سود خوبی دارد.

نظر شما