شناسهٔ خبر: 67149460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دوناروما، فرمانده تازه آتزوری

دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن با وجود جوانی بازوبند کاپیتانی ایتالیا را در یورو ۲۰۲۴ به بازو خواهد بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جورجو کیه‌لینی در یورو ۲۰۲۰ کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود و توانست جام قهرمانی را به دست بیاورد. حالا این بازوبند در یورو ۲۰۲۴ به جان‌لوئیجی دوناروما رسیده است؛ دروازه‌بانی با سابقه طولانی که با وجود داشتن ۲۵ سال سن از پختگی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. او در یوروی قبل به قهرمان تیمش تبدیل شد و توانست دو ضربه پنالتی را مهار کند و کمک شایانی به قهرمانی آتزوری در یورو کرد. ایتالیا در نیمه‌نهایی مقابل اسپانیا و در فینال در ومبلی مقابل انگلیس میزبان پیروز شد.

دوناروما با اینکه سال‌هاست در سطح اول فوتبال دنیا حضور دارد تنها ۲۵ سال دارد. او دومین کاپیتان جوان این تورنمنت، پس از زوبوسلای مجارستانی (۲۳ساله) است و همچنین یکی از جوان‌ترین کاپیتان‌های تاریخ فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود.

دوناروما اولین بازی‌اش را در تیم ملی ایتالیا سال ۲۰۱۶ زمانی که  ۱۷ سال داشت تجربه کرد. هیچکس در تیم ملی فعلی ایتالیا بیش از او تجربه ندارد. دوناروما ۶۲ بازی ملی دارد و در آنها تجربه زیادی اندوخته است. این دروازه‌بان همچنین ۲۵۰ بازی برای میلان و ۱۱۰ بازی برای پاری‌سن‌ژرمن نیز انجام داده است. جیجو (لقب دوناروما) در این ۶۲ بازی تنها ۴۹ گل دریافت کرده و ۲۸ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

جالب اینجاست که دوناروما در این فصل با پاری‌سن‌ژرمن در سیگنال‌ایدونا برابر دورتموند بازی کرده؛ جایی که آتزوری اولین بازی‌اش را شنبه آتی مقابل آلبانی انجام خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما