شناسهٔ خبر: 67149448 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فراخوان جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شد

بیست و دومین دوره جشنواره ملی رسانه‌های ایران با رویکرد محوری «توجه ویژه به تحولات نوین رسانه‌ای» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

فراخوان بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران؛ پس از استقبال اهالی رسانه از بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران که سال گذشته و پس از یک دهه وقفه برگزار شد، بیست و دومین دوره این جشنواره با رویکرد محوری «توجه ویژه به تحولات نوین رسانه‌ای» برگزار خواهد شد.

این فراخوان ضمن گرامیداشت یاد سید شهیدان خدمت، آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدشان، به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه، ایجاد رقابت سالم و ارتقای استاندارد‌های رسانه‌نگاری در کشور منتشر شده است.

در این فراخوان از اصحاب فرهیخته رسانه دعوت شده است، آثار تولیدی منتشر شده خود در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را در قالب‌ها، بخش‌ها و موضوعات اعلامی از طریق سامانه rasaneh.pressfestival.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رویکرد محوری جشنواره «توجه ویژه به تحولات نوین رسانه‌ای» است و همه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و همچنین رسانه‌های سراسری، استانی و رسانه‌های شبکه اجتماعی (فضای مجازی) می‌توانند شرکت کنند.

بخش رقابتی «آثار» شامل سرمقاله، مقاله و یادداشت، خبر، گفت‌وگو، گزارش، تیتر، عکس، گرافیک، چندرسانه‌ای، ترجمه، برنامه ویدیویی و وب‌آوا (پادکست) است و در بخش رقابتی «آثار»، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی می‌توانند در قالب‌های تعیین شده، تولیدات منتشر شده خود در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بخش رقابتی «موضوعی» شامل «همه علیه نسل‌کشی در غزه» و «شهید جمهور» است و جشنواره در بخش رقابتی «رسانه‌ها» در حوزه تحول نیز رسانه‌های برتر در حوزه‌های تحول در ساختار و فرایندها را انتخاب می‌کند. از مصادیق این‌گونه تحول، می‌توان به تغییر در ساختار و فرایند‌های اتاق خبر و تحریریه، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی رسانه‌ای بر مبنای تحولات نوین و آموزش خبرنگاران چندوجهی، استفاده زیرساختی از فناوری‌های نوین در جهت تولید و نشر محتوا و مدرن‌سازی در جهت همراهی بیشتر مخاطب اشاره کرد.

از مصادیق حوزه تحول در تولید محتوا نیز می‌توان به استفاده صحیح و مستمر از ابزار‌های نوین برای تولید محتوای هنرمندانه، موثر و جذاب اشاره کرد و از مصادیق تحول در انتشار و توزیع محتوا، توجه ویژه به سکو‌های نوین انتشار محتوا، استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای انتشار و توزیع محتوا به شمار می‌آید.

شرایط و مقررات شرکت در جشنواره نیز از این قرار است

 تمام آثار منتشر شده در رسانه‌های فعال اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و محتوا‌های رسانه‌ای منتشر شده در بستر‌های مختلف اعم از چاپی، بر خط و شبکه‌های اجتماعی امکان حضور در جشنواره را دارند.

آثاری که در بازه زمانی اول تیرماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر شده‌اند می‌توانند در جشنواره شرکت داده شوند.

هر شرکت‌کننده می‌تواند فقط در ۲ بخش و در هر بخش، ۲ اثر ارائه کند.

در بخش تیتر، ارائه متن کامل اثر الزامی است.

 آثار ارسالی باید شناسنامه، لگوی نشریه، تاریخ انتشار داشته باشند و در رسانه‌های برخط نیز دارای نشانی اینترنتی و تاریخ انتشار باشند.

برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشر شده به دبیرخانه جشنواره هستند (آثار فاقد نام نویسنده یا دارای نام نویسنده مستعار در صورت راهیابی به مرحله نهایی باید تاییدیه کتبی (مهر و امضاء) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری ارائه کنند.

آثار باید با فونت خوانا ارائه شود و آثار ناخوانا از رقابت حذف خواهند شد.

جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری؛ اعم از چاپ در نمایشگاه جانبی، تبلیغات شهری و رسانه‌ای از آثار ارسالی را دارد.

ثبت‌نام

فرایند ثبت و ارسال آثار از طریق سامانه rasaneh.pressfestival.ir انجام می‌شود.

تقویم برگزاری

آخرین مهلت ارسال آثار دهم تیرماه ۱۴۰۳ است و تاریخ اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ (روز خبرنگار) است.

انتهای پیام

نظر شما