شناسهٔ خبر: 67148829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان شمالی میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز

بجنورد آبان ماه سال جاری میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز نسل نو و رسالت ما است.

صاحب‌خبر -

خراسان شمالی میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در نشست ستاد برگزاری سی و یکمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی خراسان شمالی گفت: همت و اراده قوی و تمایل بالا برای برگزاری باشکوه این اجلاس را در مدیران ارشد استان مشاهده کرده ایم لذا میزبانی این اجلاس شایسته خراسان شمالی است.

احمد زرهانی با بیان اینکه برای برگزاری اجلاس تاثیرگذاری منتهی به تحول در افکار آحاد مردم استان اهمیت دارد، افزود: صدا و سیما با کمک صاحب نظران، دانشجویان، دانش آموزان و اصناف و سایر اقشار، فضا را برای نشر معارف نماز در بین مردم فراهم کنند.
زرهانی تاکید کرد: پشتوانه فنی، فرهنگی و اجرایی و ایجاد اتاق فکر در صدا و سیما لازم است و در کنار این مجموعه شورای فرهنگی استان و حوزه‌های فرهنگی و آموزشی فعال شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه ترویج نماز در ۳۳ سال گذشته تالیف، چاپ و منتشر شده است، گفت: این کتاب‌ها تاثیر شگرفی در دانش آموزان و دانشجویان داشته است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: با مدیریت منسجم در خراسان شمالی می‌توان از قدرت دانش آموزان و دانشجویان برای تعمیق و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.
وی بر رفع نواقص نمازخانه‌های بین راهی هم تاکید کرد و گفت: ۱۲۸ میلیارد تومان از طریق خیرین مسجد ساز به سمت احیای نمازخانه‌های بین راهی، مدارس و ادارات سوق یافت.
حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان نیز در این نشست با بیان اینکه هر مجموعه‌ای برای شناخت نشانه‌ای دارد، گفت: نشانه مسلمانی ما نماز است که باید همیشه همراه ما باشد لذا جامعه اسلامی و متدین جامعه‌ای است که به نماز اهمیت دهد.
وی گفت: احیای نماز به تبلیغ مبلغان، تبلیغات محیطی و دیگری برگزاری همایش‌ها بستگی دارد که هر سه مورد ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین نوری گفت: حساسیت ویژه استاندار خراسان شمالی به حضور در نماز جمعه ارزشمند است که باید الگو برای سایر مدیران باشد.
وی تاکید کرد: اراده و عزم برای تمام مجموعه‌های مردمی و فرهنگی و مردم وجود دارد تا شاهد برگزاری اجلاسیه باشکوه و آبرومندانه باشیم.
استاندار خراسان شمالی نیز گفت: با پشتیبانی نماینده ولی فقیه این همایش‌ها با قوت بیشتری برگزار خواهد شد.
محمدرضا حسین نژاد آبان ماه را زمان برگزاری اجلاس سراسری نماز عنوان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری اجلاسیه در حال انجام است که بر اساس توصیه‌های حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور باید از تجمل گرایی در اجلاس پرهیز شود و از خادمان فعال نماز تجلیل بعمل آید.
وی گفت: در حوزه اجرایی خراسان شمالی آمادگی کامل با برنامه ریزی لازم انجام می‌شود.
در این نشست دستور العمل‌های برگزاری اجلاس سراسری نماز تشریح شد.

نظر شما