شناسهٔ خبر: 67147611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آتش دوباره به جان مراتع و جنگلهای پاوه افتاد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از وقوع حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل خبر داد و پیش بینی کرد با تلاشهای صورت گرفته حریق تا ساعاتی دیگر مهار شود .

صاحب‌خبر -

آتش دوباره به جان مراتع و جنگلهای پاوه افتاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، یگانه افزود : از شروع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از روز گذشته (۲۲ خرداد) خبر داد و گفت: هم اکنون ستاد مدیریت بحران، محیط‌زیست، منابع طبیعی، قرارگاه شهید کاظمی و خصوصا گروه‌های مردمی و سمن‌ها پای کار هستند و از توسعه آتش جلوگیری شده است 

یگانه از ایجاد آتش‌بُر در منطقه توسط گروه‌های مردمی خبر داد و عنوان کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه و شرایط سخت توپوگرافی، فعلا استفاده از بالگرد نیز کمک چندانی به مهار این آتش‌سوزی نخواهد کرد.
وی  خاطرنشان کرد: اگرچه بعد از پایان آتش‌سوزی شدید اخیر در منطقه «بلبزان» که در نزدیکی همین منطقه بود، نیروهای دیده‌بان مستقر شدند تا در صورت وقوع حریق سریعا اقدامات لازم صورت گیرد، اما آن‌طور که بر اساس نظرات اولیه اعلام شده رعد و برق‌های شدید دو شب قبل باعث آغاز این حریق گسترده شده است.
 این آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از سمت باینگان رخ داده
پنجشنبه هفته گذشته (۱۷ خرداد) حریق گسترده منطقه بلبزان در نزدیکی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل را نیز درگیر کرد که بعد از چند روز تلاش برای اطفاء، این حریق باعث سوختن ۵۰۰ هکتار از پوشش جنگلی و خصوصا مراتع بلبزان شد.

نظر شما