شناسهٔ خبر: 68413674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه:

مخزن ۵ هزار متر مکعبی در منطقه اسفیوخ تربت حیدریه احداث می‌شود

تربت حیدریه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: مخزن ۵ هزار متر مکعبی در منطقه اسفیوخ تربت حیدریه تا دو سال دیگر احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عباسی در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های آبفای تربت حیدریه، اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سال جهش زیرساخت‌های آبفا در شهرستان تربت‌حیدریه است و این در شرایطی بود که برخی پروژه‌ها رها یا نیمه تمام مانده‌بود که امسال پروژها در سطح وسیعی عملیاتی و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه به ادغام آبفای شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: موارد مثبت این ادغام سیستم یکپارچه‌سازی تٱمین آب شهر و روستاست، اما گستردگی و حجم فعالیت که باید به مردم ارائه دهیم، بسیار بالاست که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منظم است.

وی ادامه داد: مطالبات مردم در شهر و روستا بسیار متفاوت است و بعضاً خطوط انتقال و مخازن و منابع تأمین کاملاً متفاوت است که برنامه‌ریزی خاصی می‌طلبد و این کار آبفا را حساس‌تر می‌کند.

عباسی گفت: در تربت‌حیدریه چهار بخش و ۱۲۵ روستا با ۵۶ منبع تأمین آب در شهر و ۵۲ منبع آب روستایی داریم که با ۴۷۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۶۴ هزار متر مکعب مخازن به ۶۸ هزار و ۳۷۸ اشتراک شهری و ۳۰ هزار و ۶۴۵ اشتراک روستایی خدمات ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه به برنامه‌ریزی در حوزه تولید، انتقال، توزیع و هوشمندسازی اشاره کرد و افزود: در ابتدای ورود به شرکت، پس از بررسی تمام فعالیت‌ها در دهه ۹۰، برای مطالعات و برنامه‌ریزی در این چهار حوزه اقدام کردیم که اکنون نتایج آن را در سطح شهر شاهد هستیم.

وی در گام نخست به حوزه تولید اشاره و بیان کرد: طرح آبرسانی به تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۰ را به مدت سه سال تمدید کردیم که اکنون علاوه بر چهار حلقه چاه جعفرآباد که تجهیز و وارد مدار آبرسانی شد، چاه‌های زندان، پارک ملت، صنوبر، قندشتن، بهارستان، گوجی و اسفیوخ و شماره یک و چهار به بهره برداری و یا در حال بهره‌برداری است.

عباسی اظهار کرد: در حال حاضر با وجود فعالیت ۲۴ ساعته منابع آبی توان تولید ۶۲۲ لیتر بر ثانیه است که با این وجود ۲۸ لیتر بر ثانیه کسری داریم اما در صورت فعالیت ۲۰ ساعته ۹۰ لیتر بر ثانیه کسری آب داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: در حوزه انتقال، اصلاح خطوط انتقال در دو سال اخیر با لوله ۶۰۰ میلیمتر چدنی به طول ۲۵۰۰ متر سال گذشته انجام شد و امسال نیز ۱۵۰۰ متر دیگر در حال اجراست.

وی گفت: همچنین امسال پروژه ارتقای دو ایستگاه پمپاژ آب در مسیر انتقال با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

عباسی توزیع عادلانه با اجرای طرح زون‌بندی را از ضروریات برای شهر تربت‌حیدریه عنوان کرد و افزود: در گام نخست زون شماره یک در بولوار شهید بهشتی اجرا و مردم اثرات آن را نیز امسال احساس کردند،. در عین حال فاز دوم پروژه زون‌بندی در بولوار خرمشهر و میدان ۲۲ بهمن اکنون با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه با بیان اینکه در طرح زون‌بندی سوم بولوار شهید باهنر را برنامه‌ریزی کردیم، افزود: در عین حال گاهی اخذ مجوزات برای اجرای پروژه‌ها علاوه بر اینکه زمان را از ما می‌گیرد، مسیر اجرای پروژه را با چالش مواجهه می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه ذخیره‌سازی، مخازن شهر تربت‌حیدریه کم و پاسخگوی جمعیت نبود، لذا نخستین مخزن پنج هزار مکعبی در منطقه قندشتن تا دو ماه آینده با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه مخزن ۵ هزار متر مکعبی دیگری در منطقه اسفیوخ تا دو سال دیگر نیز احداث می‌شود.

عباسی به مشکل آب برخی روستاها اشاره کرد و افزود: حوزه آب روستای رودخانه جلگه رخ سال گذشته تحویل آبفا شد و روستاهای فرزق و عباس‌آباد، بکاول هم سال آینده تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: احداث مخزن و خط انتقال و شبکه توزیع روستای رودخانه با اعتبار چهار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که البته نیازمند اعتبارات بیشتری است.

نظر شما