شناسهٔ خبر: 67145994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در اردکان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: اردوی جهادی دامپزشکی استان در بخش عقدای شهرستان اردکان خدمت رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

هادی زارع معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: اردو جهادی با مشارکت ۶ اکیپ، متشکل از ۱۸ نیروی جهادی دامپزشکی استان  با همکاری مردم روستا‌، دهیاری ها، سپاه و بسیج در بخش عقدای اردکان خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: مناطق هدف برای برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی بخش عقدا در روستا‌های هفتادر، فخرآباد، عقدا، مزرعه نو، سروسفلی، سروعلیا، زرجوع، خلیل آباد نارستان، کمکوه، کیکوه، اشتیجه و شمس آباد است.

 زارع اظهار داشت: اکیپ‌ها ضمن مراجعه به روستا‌های هدف، عملیات واکسیناسیون دام سبک که شامل واکسیناسیون p.p.r طاعون نشتخوارکنندگان کوچک وتب مالت بره و بزغاله به صورت رایگان در دام سبک روستایی، واکسیناسسیون هاری در سگ‌های صاحب دار، سمپاشی رایگان بدن دام، آموزش و ترویج و ویزیت رایگان دام می‌باشد انجام می‌پذیرد، همچنین ویزیت و درمان و سمپاشی بدن دام به صورت کاملا رایگان انجام می‌دهند.

 این مسئول گفت: در اردوی جهادی دامپزشکی خدمات رایگان به دامدارن ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و همچنین نحوه ذبح شرعی به صورت رایگان آموزش داده می‌شود که این آموزش‌ها در ارتقاء بهداشت و کمک به سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود.

نظر شما