شناسهٔ خبر: 67144055 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

تمرکز "وبوعلی" بر سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی/ نیروگاه دماوند واگذار خواهد شد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی گفت: ۸۵ درصد از سبد سرمایه گذاری شرکت به سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی که قابلیت نقدشوندگی بالایی دارند، اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

سعید باقرزاده، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: همانطور که در گزارش مجمع ارائه شد، سبد سرمایه گذاری ما عمدتا تابع الزامات اساسنامه است. ۸۵ درصد از سبد سرمایه گذاری شرکت به سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی که قابلیت نقدشوندگی بالایی دارند، اختصاص یافته است. ما نیز این استراتژی را دنبال می‌کنیم و نظر سهامداران عمده بر این است که شرکت از فعالیت اصلی خود دور نشود و به فعالیت‌های دیگر نپردازد.

وی افزود: از جمله در سنوات گذشته به صورت موردی وارد ساخت و ساز شده بودیم. حسب نظر سهامدار عمده ما زیاد مجاز نیستیم که وارد بخش‌های مختلف اقتصادی شویم. ما از فعالیت بازرگانی و املاک منع شدیم. عمده تمرکز ما بر سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی است. سهامی که مشکل نقدشوندگی نداشته باشند. اما به این معنا نیست که به سهام پذیره نویسی‌های اولیه و شرکت‌هایی که برای بار اول وارد بورس می‌شوند و با استراتژی ۴ ساله ما همخوانی داشته باشند، ورود نکنیم. به شرطی که شرایط اقتصادی مهیا باشد، آن پروژه یا شرکت توجیه اقتصادی داشته باشد و حداقل نرخ بازده موردانتظاری که فراتر از نرخ بازده بدون ریسک را تامین کند امکان ورود داریم.

باقرزاده ادامه داد: همان طور که در مجمع مطرح شد، در سنوات گذشته بنا به دلایلی که صنعت نیروگاه‌ها جزو صنایع موردتوجه بوده حدود ۲۹ درصد از بهای تمام شده پورتفوی ما را به خود اختصاص داده اند. اگر شرایط بازار مساعد باشد و بتوانیم برای نیروگاه دماوند مشتری پیدا کنیم، به قیمت دفتری این سهم را و اگذار خواهیم کرد و منابع حاصله به پورتفوی سهم جدید تزریق می‌شود.

مدیرعامل "وبوعلی" این سهم جدید نیز ۱۴ صنعت و اولویت‌های سبدسرمایه گذاری‌های بورسی ماست. اما این به این معنا نیست که این ۱۴ صنعت ثابت باشند. هر سال حسب تحولات اقتصادی و سیاسی و مسائل خارج از کشور تغییر می‌کنند. به عنوان مثال ما قرار است از صنعت سنگ آهن، دارو و پتروشیمی کم کنیم و به صنایع دیگر مانند طلا، زراعی، سیمانی و غذایی اضافه کنیم.

اشتراک گذاری :

نظر شما