شناسهٔ خبر: 67143928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۳ درصدی "وبوعلی" به مجمع/ قیمت سهم "وبوعلی" تغییر نداشته است

نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی گفت: از سهامداران عمده تقاضا کردیم که در تقسیم سود ما را همراهی کنند و از مبلغ تقسیم سود کم کنند تا شرکت امکان توسعه یابد و از محل سود انباشته بتواند افزایش سرمایه دهد.

صاحب‌خبر -

سعید باقرزاده، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: از آنجایی که حجم بازار سرمایه افزایش یافته، شرکت‌های سرمایه گذاری مشابه ما در چندسال گذشته برای اینکه از بازار عقب نمانند، نسبت به افزایش سرمایه اقدام کردند. تنها شرکتی که کمی از قافله عقب مانده است، سرمایه گذای بوعلی است.

وی افزود: از سهامداران عمده تقاضا کردیم که در تقسیم سود ما را همراهی کنند و از مبلغ تقسیم سود کم کنند تا شرکت امکان توسعه یابد و از محل سود انباشته بتواند افزایش سرمایه دهد.

باقرزاده ادامه داد: سال گذشته شرکت سرمایه گذاری بوعلی از ۵۰ درصد از سود انباشته افزایش سرمایه داد و سرمایه شرکت از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. امسال نیز با تصمیم مجمع و تقسیم سود ۴۰ درصدی، هیات مدیره به مجمع پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۳ درصدی داد. امیدواریم در ۴ ماه آینده به واقعیت بپیوندد.

نایب رئیس هیات مدیره "وبوعلی" بیان کرد: مدیریت قیمت سهام در بازار تابع عرضه و تقاضاست. اما طبق الزامات سازمان بورس و عرف بازار سرمایه سهامداران عمده نسبت به مدیریت قیمت سهم اقدام می‌کنند. عموما تابع شرایط، رونق نسبی بازار و منابع قابل دسترس قیمت سهم را تعیین می‌کند. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی گفت: گروه مالی دی و بانک دی تا امسال از سهامداران سرمایه گذاران بوعلی و قیمت گذاری سهام حمایت خوبی داشته است. اما وقتی بازار راکد می‌شود، سهامداران تمایلی برای تزریق منابع جهت حمایت از سهم ندارند. پس سهم باید راه خود را در بازار پیدا کند و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت سهم است. در چندماه اخیر که بازار معاملات سهام شرکت‌ها چندان مناسب نبوده و علیرغم افت قیمت قابل توجه سهام سایر شرکت ها، قیمت سهم "وبوعلی" افت چندانی نداشته است. شاید بتوان دلیل آن را داشتن سبد سرمایه گذاری خوبی دانست که نقدشونده، شفاف است. ما قصد داریم همین استراتژی را در سال پیش رو ادامه دهیم.

اشتراک گذاری :

نظر شما