شناسهٔ خبر: 67367536 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

انقلاب گازرسانی در دولت سیزدهم؛ از شهر و روستا تا صنعت و نیروگاه

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: ضریب نفوذ گازرسانی در استان بوشهر اکنون افزون بر ۹۹ درصد است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهرگفت: ضریب نفوذ گازرسانی در استان بوشهر اکنون افزون بر ۹۹ درصد است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی اکبر فقیه گفت:شرکت گاز استان بوشهر در ۳۳ ماه فعالیت دولت سیزدهم طرح‌های مختلفی را در عرصه گازرسانی در بخش شهری، روستایی و صنایع با اعتباری افزون بر ۷ هزار میلیارد ریال اجرایی کرده و بهره برداری رسانده است.
وی افزود:یکی از طرح‌های شاخص دولت سیزدهم گازرسانی به مناطق روستایی است.شماری روستا‌ها در دولت‌های گذشته به دلیل شرایطی، چون سخت گذر بودن و فاصله از شبکه گازدار، گازرسانی به آنها انجام نشده بود که با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در خدمت رسانی به مناطق محروم گاز رسانی به این روستا‌ها در دستور کار قرارگرفت به گونه‌ای که ۴۸ روستای جدید گاز رسانی شدند.
فقیه اضافه کرد:این روستا‌ها در مناطق سخت گذر و کوهستانی بودند و مردم این روستا‌ها سال‌ها منتظر بودند تا مانند دیگر نقاط از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی بیان کرد:از دیگر اقدامات شرکت گاز استان در مدت عمر دولت سیزدهم شبکه گذاری بیش از ۷۲۰ کیلومتر در استان، نصب ۱۴ هزار فقره انشعاب و اشتراک پذیری ۴۷ هزار مشترک جدید بود که با مجموع این اقدامات توانستیم به لحاظ نفوذ گازرسانی به نشان سبز گازرسانی دست پیدا کنیم.
فقیه با اشاره به اینکه گاز طبیعی با توجه به ارزان بودن و در دسترس بودن نقش ویژه‌ای در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری برای تولید دارد گفت:از دیگر اقدامات در استان که از اهداف دولت سیزدهم بود کمک به بخش تولید و گازرسانی به صنایع استان بود که ۱۹۰ صنعت جدید گازرسانی شد و مجموع صنایع استان که از نعمت گاز بهره‌مند شدند به ۷۰۵ صنعت رسید.
وی عنوان کرد:ازدیگر اقدامات شرکت گاز استان در دولت سیزدهم، وصول از محل گازب‌های خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها بود از آنجایی که استان بوشهر، با برخورداری از منابع گاز طبیعی در منطقه ویژه پارس جنوبی میزبان صنایع مختلف پتروشیمی است شرکت گاز به عنوان متولی فروش گاز طبیعی به این صنایع توانستدر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۱ همت و در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۶۶ همت را از محل گازب‌های فروخته شده به این صنایع وصول و به خزانه داری کشور و سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهربا بیان اینکه مجموع ضریب نفوذ گازرسانی در استان افزون بر ۹۹ درصد است افزود:هم اکنون گازرسانی در شهر‌های استان ۱۰۰ درصد انجام شده البته به جز جزیره خارک و نفوذ گازرسانی در روستا‌ها نیز ۹۹ درصد است و تنها ۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز بهره‌مند نیستند.

نظر شما