شناسهٔ خبر: 67143783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موضع‌گیری جدید کلمبیا؛ تکرار شکایت از نسل‌کشی اسرائیل و درخواست کمک بیشتر برای غزه

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کلمبیا بار دیگر از سوی دولت متبوعش، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد و کمک بیشتر برای کمک به فلسطینی‌های ساکن این منطقه محاصره شده را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری پرنسا لاتینا، لوئیس خیلبرتو موریو (Luis Gilberto Murillo) وزیر امور خارجه کلمبیا طی سخنانی در کنفرانسی در سطح عالی دربار وضعیت غزه گفت: رنج انسانی که مردم غزه تجربه کرده‌اند، غیرقابل قبول بوده و نیازمند واکنش فوری و موثر از سوی جامعه بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: کلمبیا در حال اقدام است، اما ما باید بیشتر عمل کنیم و به اقدامات بیشتری نیاز داریم.

موریو خاطرنشان کرد که کشورش روابط دیپلماتیک با اسرائیل را به نشانه محکومیت اقداماتی که جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است، قطع کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کلمبیا همچنین یادآور شد که از روند آغاز شده توسط آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل نقض کنوانسیون ۱۹۴۸ علیه نسل‌کشی حمایت می‌کند. وی همچنین اعلام کرد که دولت بوگوتا از تصمیم کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت سران رژیم تل‌آویو که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند، حمایت می‌کند.

موریو گفت: کلمبیا همچنین از فعالیت های نمایندگی سازمان ملل در فلسطین (UNRWA) حمایت مالی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آنروا به منابع نیاز دارد، مرگ بسیاری از اعضای این سازمان را محکوم کرد و تداوم کمک به این نهاد را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کلمبیا اعلام کرد این کشور برنامه کمک‌های بشردوستانه‌ای را طراحی کرده است که در راستای کمک به کودکان و زنان قربانیان درگیری میان اسرائیل و فلسطین است که در هفته‌های آینده توسط دولت هدایت و اجرا خواهد شد و از دیگران دعوت خواهد شد تا به آن بپیوندند.

بمباران و حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۳۷ هزار و ۱۶۴ شهید و بیش از ۸۴ هزار و ۸۰۰ نفر زخمی به جای گذاشته است؛ هزاران نفر نیز زیر آوارها مانده‌اند.

دولت کلمبیا در اوایل ماه مه گذشته (اواسط اردیبهشت ماه)، روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرد.

نظر شما