شناسهٔ خبر: 67141231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۶۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی سیستان وبلوچستان بر کشتار دام در عید قربان نظارت می‌کنند

با حضور سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان بهمراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین و مدیران ستادی سازمان، مدیران کل دامپزشکی و عشایری، نمایندگان میادین عرضه دام و شرکت پشتیبانی امور دام نشست ستاد عید قربان و بررسی تأمین دام مورد نیاز عید قربان در زاهدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در نشست ستاد عید قربان  گفت:  دستیابی به امنیت غذایی با کاهش عوامل خطر ساز ناشی از بیماریهای واگیر دامی و مشترک ، بهبود شاخص های بهداشتی جامعه از طریق  مداخله و حضور موثر در نظام سلامت  با کنترل بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام و بیماری از ماموریت های اصلی دامپزشکی است.

غلامرضا سرگزی تصریح کرد: قرار گرفتن عید سعید قربان در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری ها علی الخصوص تب کریمه کنگو وجودارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی افزود: از این رو دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۲۷ اکیپ ثابت و ۴۰ اکیپ سیار نظارت بهداشتی ، ۱۲۵ نفر ناظر  بهداشتی شامل ۴۵ دامپزشک و ۸۰ نفر کارشناس نظارت بر فرآورده های خام دامی ، ۱۳ناظر شرعی و ۶۰ ذابح آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

 سرگزی اظهارداشت: مردم میتوانند با مراجعه به این اکیپ ها و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمایند.

نظر شما