شناسهٔ خبر: 67140757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

عضو مجمع نمایندگان گلستان؛

۹۰ واحد دامداری سبک و سنگین در گلستان احیا می‌شود

عبدالغفور امان‌زاده در مجلس شورای اسلامی از کشتار دام‌های مولد سبک و سنگین در استان ابراز نگرانی کرد و آن را مغایر با جهش تولید دانست و گفت: ۹۰ واحد دامداری سبک و سنگین در گلستان احیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

۹۰ واحد دامداری سبک و سنگین در گلستان احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ عبدالغفور امان‌زاده در گفت‌وگویی خبری با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: یکی از مشکلات استان نه فقط در حوزه کشاورزی بلکه در سایر حوزه‌ها، خام فروشی تولیدات است. برای تحقق جهش و رونق تولید باید جلوی خام فروشی محصولات کشاورزی در استان گرفته شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای رسیدن به این هدف، نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای فرآوری محصولات هستیم تا ارزش افزوده بیشتری برای تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.

وی در ادامه نگرانی‌هایی را در حوزه دامپروری در استان مطرح کرد و گفت: متأسفانه حدود نیمی از ظرفیت گاوداری‌های استان خالی است و دام‌های سبک نیز برای تأمین علوفه به مراتع برده می‌شوند. 

امان‌زاده خاطرنشان کرد: در سال 1400 حدود 17 هزار و 400 رأس دام مولد کشتار شده و در سال 1401 این تعداد به 17 هزار و 900 رأس رسیده است و این روند همچنان دارد و این با شعار سال در راستای جهش تولید مغایرت دارد.

وی ادامه داد: در استان بالغ بر 125 واحد دامداری راکد مخصوص دام‌های سنگین داریم که ظرفیت آن حدود 17 هزار و 800 رأس است که طبق قولی که مسئولان استانی داده‌اند امسال 55 واحد احیا خواهد شد. همچنین در حوزه دام سبک نیز حدود 170 واحد دامداری استان غیرفعال است و در این بخش هم انتظار داریم که 35 واحد بار دیگر فعال شود.

انتهای پیام/

نظر شما