شناسهٔ خبر: 67140297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نفس‌های تنگ خوزستان/ آلودگی‌ هوا در ۱۱ شهر

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای چهار شهر در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و هفت شهر در وضعیت نارنجی و آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _‌چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ منتهی به ساعت ۸:۰۰ صبح بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهرهای ماهشهر، هندیجان، شوشتر و دزفول به تریبت با شاخص ۱۶۷، ۱۶۲، ۱۶۰ و ۱۵۳ میکروگرم بر متر مکعب در شرایط قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفتند.

بر اساس اعلام این سامانه شاخص کیفیت هوا در شهرهای اندیمشک، اهواز، شادگان، خرمشهر، شوش، آبادان و امیدیه به ترتیب با شاخص ۱۵۰، ۱۴۴، ۱۴۱، ۱۱۹، ۱۱۵، ۱۱۱ و ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب برای گروه‌های حساس آلوده اعلام شد.

بر اساس اعلام این سامانه هوای هیچ شهری در خوزستان پاک نیست. بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

نظر شما