شناسهٔ خبر: 67138241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جانشين وزير فرهنگ: شهيد رئيسي کارآمدي خود را اثبات کرده بود

صاحب‌خبر -
جانشين وزير فرهنگ: شهيد رئيسي کارآمدي خود را اثبات کرده بود
خبرگزاری آریا - سومین دوره تخصصی آموزشی توجیهی امور مجلس امروز سه شنبه (22 خرداد) با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارشاد استعدادی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور مجلس و مدیران، مشاوران و رابطین ستادی و استانی سازمان‌ها معاونت‌ها و استان‌ها برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: در حوزه تعامل با مجلس شورای اسلامی دوره موفقی را طی کردیم، که این امر به دلیل رویکردهای اتخاذ شده بود.
وی با اشاره به نتیجه بخش بودن اقدامات در این حوزه افزود: جزو موفق ترین‌ وزارتخانه‌ها در تعامل با مجلس بودیم.
هاشمی اظهار داشت: دولت در تعامل با مجلس باید مباحث نظارتی، تقنینی و سیاسی را مدنظر قرار دهد؛ با نگاه به این موارد متوجه می شویم در عمر سه ساله دولت سیزدهم در تعامل با مجلس، که مجلسی انقلابی، پاکدست و همسو بشمار می‌رفت، ولی در عین حال مجلسی نبود که پی‌گیری را در دستور کار قرار ندهد، با این وجود هیچ چالشی یا مورد حل نشده‌ای با مجلس نداشتیم.
جانشین وزیر فرهنگ با اشاره به ویژگی‌های این وزارتخانه تصریح کرد: وزارت فرهنگ با توجه به موضوعاتی که متولی آن است، به گونه ای است که هر روز ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود، اما‌ به جهت رویکرد تبیینی و تعاملی که ما با مجلس در پیش گرفتیم چالشی و شکافی بین رابطه وزارتخانه و مجلس پیشامد نکرد و با تبیین به موقع، تعامل و همدلی مباحث پیش رفت.
هاشمی در توضیح‌ رابطه حسنه حوزه فرهنگی دولت و مجلس اظهار داشت: در حوزه تقنینی ردیف‌ها و جدول‌هایی در قوانین بودجه به نفع فرهنگ گنجانده شده که قبل از آن وجود خارجی نداشته است.
وی افزود: برنامه هفتم توسعه در بخش فرهنگ، نشانگر تثبیت مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ در همین راستا تکالیفی بر دوش وزارت فرهنگ قرار داده شده است که آن هم بعضا مرجعیت و اختیاربخشی به این وزارتخانه است.
جانشین وزیر فرهنگ با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه در تعامل سیاسی با مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نامه‌ای مشتمل بر امضای 231 نماینده مجلس برای تشکر از وزارتخانه برای برگزاری جشنواره های فجر گرفته تا نامه تشکر فراکسیون اهل سنت برای انتصاب رایزن ایران در مصر از برادران اهل سنت و مشاور اهل سنت و تشکرهای موردی کمیسیون فرهنگی از وزارتخانه در مقاطع مختلف نشان دهنده موفق بودن این تعاملات است.
هاشمی اظهار داشت: بخش قابل توجه این موفقیت‌ها نتیجه زحمات آقای استعدادی است و بنده به نمایندگی از وزارتخانه از ایشان تشکر می‌کنم.
جانشین وزیر فرهنگ با اشاره به ویژگی‌های مجلس دوازدهم گفت: در مجلس دوازدهم که به تازگی روی کار آمده است، حدود 120 نماینده جدید در مجلس داریم؛ بنده به این مجلس نیز خوش‌بین هستم و آن را انقلابی و کارآمد می‌دانم، ما نیز امورمان را در قبال مجلس بر مدار تعامل، برادری، عقلانیت و تبیین پی‌گیری می‌کنیم.
وی با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی افزود: داغ سختی را پشت سر گذاشتیم که به زودی جبران نخواهد شد، بعد از چند دهه به فردی رسیده بودیم که محور بود، خود را خادم مردم و سرباز رهبری می دانست و کارآمدی خود را اثبات کرده بود.
جانشین وزیر فرهنگ گفت: در شرایط انتخاباتی قرار گرفتیم و عدم بهم ریختگی کشور پس از شهادت ریس جمهور، نشان دهنده بلوغ سیاسی و قدرتمند بودن نخل رفیع انقلاب است.
وی با بیان اینکه به عنوان دولت مکلف هستیم به تکالیف قانونی، به ویژه در ادارات کل استانی، عمل کنیم، افزود: نباید لحظه‌ای خود را آلوده مباحث انتخاباتی، گروهی و حزبی کنیم و وارد این عرصه شویم.
جانشین وزیر فرهنگ ضمن تاکید بر اینکه همه ما نقطه‌ نظرات سیاسی داریم ولی نباید از ابزار دولتی برای اشخاص (ولو انقلابی ترین آدم ها) صرف شود، اظهار داشت: در نهایت بار دیگر از تک‌تک عزیزان تشکر می‌کنم.

نظر شما