شناسهٔ خبر: 67137633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازی همستر هنگام  رانندگی خطرآفرین است 

روزنامه جوان

بازی همستر جدا از اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به دلیل استفاده مستمر از حرکات دست و چشم طبیعتاً مانع از این می‌شود که راننده تمام و کمال در خدمت رانندگی باشد و پرواضح است که در چنین شرایطی حادثه در کمین راننده و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه و سایر خودرو‌های عبوری است. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران گفت رفتار رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت که در حال بازی همستر هستند، خطرساز است. 
به گزارش «جوان»، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور گفت: ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت در سال ۱۴۰۲ و ۳۸ درصد از تصادفات سه ماهه امسال به دلیل عدم توجه به جلوی رانندگان است که مصداق بارز آن استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است. 
سرهنگ موسوی‌پور ادامه داد: اخیراً با فراگیر شدن بازی همستر شاهد هستیم که افراد در زمان‌های مختلف و حتی هنگام رانندگی موبایل به دست هستند و بخش عمده‌ای از تمرکز و توجه‌شان به جای رانندگی و توجه به جلو به تلفن همراه است که این مسئله با نگاهی به آمار و ارقام تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی می‌تواند عامل حوادث جبران‌ناپذیر بسیاری باشد. وی ادامه داد: بازی همستر جدا از اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به دلیل استفاده مستمر از حرکات دست و چشم طبیعتاً مانع از این می‌شود که راننده تمام و کمال در خدمت رانندگی باشد و پرواضح است که در چنین شرایطی حادثه در کمین راننده و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه و سایر خودرو‌های عبوری است. 
موسوی‌پور افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که برخی از موتورسواران نیز حین رانندگی مشغول بازی همستر هستند و عملاً این مسئله برای راکبان موتورسیکلت با مخاطرات بیشتری همراه است، چراکه این وسیله نقلیه با ایمنی بسیار پایین با کمترین تعلل راننده می‌تواند حامل اتفاقات ناگوارتری باشد. 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: از همه رانندگان محترم، به‌ویژه موتورسواران درخواست داریم از هر اقدامی که تمرکز آن‌ها را حین رانندگی برهم می‌زند، خودداری کنند و دقت داشته باشند که بسیاری از تصادفات گزارش شده به پلیس راهور تهران بزرگ که همراه با تلفات جانی و صدمات مالی و معنوی است به عدم توجه کامل راننده به جلو برمی‌گردد که این مسئله در مورد راکبان موتورسیکلت به مراتب سنگین‌تر و جبران‌ناپذیرتر است.

نظر شما