شناسهٔ خبر: 67133603 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آثار هنرمندان در مناطق کم برخوردار حمایت می‌شود

تفاهم‌نامه‌ای برای رونق اقتصادی و توانمندسازی هنرمندان در مناطق خاص کشور امضا شد.

صاحب‌خبر -

مشاور فرهنگی، اجتماعی وزير فرهنگ در امور مناطق محروم از امضای تفاهم‌نامه قرارگاه عدالت فرهنگی(محروميت زدایی)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با "شرکت توسعه تجارت هنر پروانه" از زير مجموعه های صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: اين تفاهم‌نامه در راستای حمايت از آثار هنری، در مناطق محروم و کم برخوردار کشور منعقد شده است.

احمد مقیمی با بیان اینکه عدالت فرهنگی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و توجه متعادل به ظرفیت های فرهنگی، هنری در سراسر کشور از سیاست های اصلی و قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است، تصریح کرد: اقتصاد هنر و توجه به چرخه مستمر خرید و فروش آثار هنری محور تفاهم‌نامه قرارگاه عدالت فرهنگی (محرومیت زدایی) این وزارتخانه و شرکت توسعه تجارت هنر پروانه محسوب می شود.

دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی و محرومیت زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اضافه کرد: شرکت هنر پروانه یکی از شرکت های فعال در عرصه عرضه آثار هنری و از زیر مجموعه های صندوق اعتباری هنر است که با حضور جمعی از هنرمندان متعهد، متخصص و دغدغه مند آمادگی خود را برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در مناطق محروم و کم برخوردار اعلام کرده است.

مقیمی با تشریح مفاد این تفاهم نامه، تأکید کرد: محور اصلی این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان مناطق کم برخوردار با تکیه بر توانمندسازی هنرمندان در راستای تولید آثار فاخر هنری و ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرضه این آثار می باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد تا بتوان با انعقاد این تفاهم‌نامه گام مؤثری در جهت رونق و رشد اقتصادی اهالی فرهنگ و هنر در مناطق محروم و کم برخوردار برداشته و به تحقق یکی از شعارهای کلیدی وزارتخانه یعنی؛ رشد و رونق اقتصاد هنر کمک نمائیم.

در ادامه مدیر عامل شرکت توسعه تجارت هنر پروانه نیز در این مراسم، هدف از ایجاد و امضای این تفاهم‌نامه را با توجه به رسالت شرکت پروانه در راستای اهداف صندوق اعتباری هنر مبنی بر توانمند سازی هنرمندان و ایجاد بستری مناسب جهت تجاری سازی و بازارسازی آثار تولید شده هنرمندان در مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

امیر رضا یزد خواستی درادامه سخنان خود از آماده سازی این آثار توسط این شرکت جهت ارائه به بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در صورت برقراری این همکاری، بازار مناسبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توسعه تجارت هنر پروانه تصریح کرد: براین باوریم، این شبکه مویرگی تأثیر مستقیمی بر معیشت هنرمندان درتمام مناطق کشور به ویژه کم برخوردار و محروم بطوریکنواخت خواهد گذاشت.

این تفاهم نامه در حضور سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به امضا رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما