شناسهٔ خبر: 67131461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

با هدف محرومیت‌زدایی صورت گرفت؛

تفاهم‌نامه قرارگاه عدالت فرهنگی با صندوق اعتباری هنر - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشاور فرهنگی، اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم از امضای تفاهم‌نامه قرارگاه عدالت فرهنگی در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، مشاور فرهنگی، اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مناطق محروم از امضای تفاهم‌نامه قرارگاه عدالت فرهنگی (محرومیت‌زدایی)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌های صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از آثار هنری، در مناطق محروم و کم برخوردار کشور منعقد شده است.

احمد مقیمی با بیان اینکه عدالت فرهنگی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات و توجه متعادل به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری در سراسر کشور از سیاست های اصلی و قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است، تصریح کرد: اقتصاد هنر و توجه به چرخه مستمر خرید و فروش آثار هنری محور تفاهم‌نامه قرارگاه عدالت فرهنگی (محرومیت زدایی) این وزارتخانه و صندوق اعتباری هنر محسوب می شود.

وی با تشریح مفاد این تفاهم نامه، تأکید کرد: محور اصلی این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان مناطق کم برخوردار با تکیه بر توانمندسازی هنرمندان در راستای تولید آثار فاخر هنری و ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرضه این آثار است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم با انعقاد این تفاهم‌نامه گام مؤثری در جهت رونق و رشد اقتصادی اهالی فرهنگ و هنر در مناطق محروم و کم برخوردار برداشته و به تحقق یکی از شعارهای کلیدی وزارتخانه یعنی؛ رشد و رونق اقتصاد هنر کمک کنیم.

امیررضا یزدخواستی از مدیران مجموعه صندوق اعتباری هنر هم در این مراسم، هدف از ایجاد و امضای این تفاهم‌نامه را توانمند سازی هنرمندان و ایجاد بستری مناسب جهت تجاری سازی و بازارسازی آثار تولید شده هنرمندان در مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

وی از آماده‌سازی این آثار توسط این شرکت جهت ارائه به بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در صورت برقراری این همکاری، بازار مناسبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد. ما براین باوریم، این شبکه مویرگی تأثیر مستقیمی بر معیشت هنرمندان درتمام مناطق کشور به ویژه کم برخوردار و محروم بطوریکنواخت خواهد گذاشت.

این تفاهم نامه در حضور سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به امضا رسید.

نظر شما