شناسهٔ خبر: 67133259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاضی‌زاده‌ هاشمی در برنامه صف اول:

پول و پاسپورت ایرانی باید با ارزش باشد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه صف اول به تبیین برنامه‌های خود پرداخت.

صاحب‌خبر -

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه صف اول اظهار کرد: ۵ دوره در مجلس بودم و رزومه من در فضای مجازی وجود دارد. من قاضی‌زاده قانونگذار هستم و به عنوان معاون رئیس‌جمهور مجری قانون بودم. من یک پدرم. یک متخصص جراح و استاد دانشگاه هستم. کار‌های تحقیقات زیادی داشتم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: فوریت را اقتصاد می‌دانم، اما اولویت خانواده است. در همه حوزه‌های کلان مدیریتی کشور و در قوای مختلف حاضر بودم و احاطه خوبی به مشکلات کشور دارم.

او ادامه داد: یکی از مسائل پیچیده که مورد تاکید هم بوده واگذاری امور به مردم است. در بنیاد شهید موفق شدیم، بخشی که مربوط به مردم بود را به آن‌ها بازگردانیم. برخورد با مسائل ریشه‌ای باید ریشه‌ای باشد.

مسائل مزمن‌شده کشور به جز با انقلاب در سازوکارهای اداره کشور حل نخواهد شد

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19425609"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8753845/19425609?width=400&height=300"></script></div>

کار ما احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور است

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کار ما احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور است، گفت: دولت‌هایی داشتیم که از پاسخگویی فرار می‌کردند؛ دولت باید پاسخگو باشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دولتی که تشکیل خواهد شد خود را متعهد به پیشرفت پایدار ملت ایران می‌داند و در این پیشرفت باید همه آحاد مردم لذت آن را بچشند. اکنون رشد اقتصادی ما مثبت شده، اما هنوز مردم آن نچشیده‌اند. ما باید کاری کنیم که همه جامعه آن را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما آن است که سرمایه اجتماعی کشور را احیا کنیم، افزود: اگر از اقتصاد حرف می‌زنیم برای بازگرداندن اعتماد مردم است. ما می‌خواهیم پاسپورت و پول ایرانی با ارزش باشد. مردم سرمایه هستند. سرمایه‌ای که مشکلات را حل می‌کند همین مردم هستند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: چرا از منابع طبیعی خود نمی‌توانیم درست استفاده نکردیم؟ دولت نباید به مردم دروغ بگوید. شهید رئیسی همیشه کنار مردم بود و برای همین چنین علاقه‌ای به ایشان در دل‌های مردم ایجاد شد. شعار ما دولت مردم و دولت خانواده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: در بعضی از بخش‌ها یک خود پسندی‌هایی وجود دارد و اختیارات قانونی هم داریم. در بنیاد شهید خیلی کم مزاحم شهید رئیسی می‌شدیم. ما با تک تک وزارتخانه‌ها ارتباط داشتیم، اما سعی می‌کردیم با تعامل مشکلات خود را حل کنیم.

در بنیاد شهید موفق شدیم از بنگاه‌داری خارج شویم و بانک دی را نجات دهیم

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19425728"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8753845/19425728?width=400&height=300"></script></div>

بدون اصلاح نظام اداری نمی‌توانیم ناترازی‌ها را حل کنیم

وی افزود: انقلاب ما در ساحت سیاسی و فرهنگی تغییر چشمگیری ایجاد کرد، اما این اتفاق در ساختار اداری ایجاد نشد. آنچه که من فهمیدم این است که بدون اصلاح نظام اداری نمی‌توانیم ناترازی‌ها را حل کنیم. آثار این نوسانات را در بازار بورس می‌بینیم. شرکت‌های دولتی باید شرکت‌های مردمی شوند. دولت باید راهبر بی طرف باشد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: انتقاد، سرمایه دولت است، البته باید در فضای سیاسی کشور هم شفافیت باشد تا این انتقاد موضوع فساد نباشد. اکنون در موضوع شفافیت فساد ایجاد شده است. باید کاری کنیم که در این روند‌ها فساد ایجاد نشود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در بنیاد شهید سامانه سوت‌زنی را در همین جهت ایجاد کردیم، اظهار کرد: نام دولت ما دولت مردم است، پس همه مردم ستاد من هستند. از نظر من این تئوری که می‌گویند ستاد من دولت من است، غلط است.

هیچ تعلق حزبی ندارم

او ادامه داد: هیچ تعلق حزبی به هیچ کس و جریانی ندارم. متاسفانه گروههای سیاسی برای بقای خود وارد این جریان‌ها می‌شوند، درحالی که مشکل اصلی ما اقتصاد است. کسانی باید وارد دولت‌ها شوند که اخلاق و توانایی داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: کسی که وزیر آموزش و پرورش و یا وزیر فرهنگ می‌شود، افراد حاضر در آن حوزه باید او را بپذیرند و کسی که می‌خواهد تسهیل‌گر باشد باید بتواند مردم را به خود جذب کند. کسی می‌تواند دولتمرد باشد که استاندار‌های لازم را داشته باشد.

وی بیان کرد: در نظام پیشینی همه افراد می‌توانند فرد مورد نظر خود را برای تصدی مدیریت بخش‌ها معرفی کنند و این افراد بررسی و ارزیابی می‌شوند و آن شخص که بالاترین شاخص‌ها را دارد مدیر می‌شود. در نظام پسینی اگر سی، چهل درصد ذینفعان یک بخش اعلام کنند یک مدیر کارایی ندارد آن فرد عزل می‌شود. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: هرکسی امامت و ولایت را بپذیرد و برای مردم فداکاری کند در دولت مردم جا دارد؛ در دولت آقای رئیسی هم همین‌گونه بود . ما باید پوست اندازی مدیریتی داشته باشیم، چرا که نیازمند نخبگان و افراد توانمند هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: باید نسلی از مدیران باهوش وارد سیستم شوند، همچنین خانم‌ها مدیران خوبی هستند و فساد پذیری کمتری دارند و باید وارد سیستم شوند. وقتی از دولت مردم حرف می‌زنیم به یک رابط نیاز داریم که نقش تبیینی و مطالبه‌ای داشته باشد و رسانه ملی باید این چنین باشد. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: صدا و سیما بال نظارتی مردم است تا بدانند که خواسته‌های آنها محقق شده است.

 زنان مدیران منضبطی هستند که مطالعات جهانی نشان داده فسادپذیری در آنها کمتر است

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19425770"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8753845/19425770?width=400&height=300"></script></div>

تحجر پدر همبستگی را درآورده است

قاضی‌زاده هاشمی درباره شخصیت رئیس‌جمهور شهید گفت: میراث او گره زدن اخلاق در کارزار‌های سیاسی است . ایشان با آن که مورد توهین قرار گرفت و دانش افشاگری را داشت اخلاق را مبنای کار کار قرار داد. او تلاش می‌کرد خانواده ایرانی سعادتمند شود. حاج آقا رئیسی همه را محترم می‌دانست.

وی با بیان اینکه تحجر پدر همبستگی را درآورده است، اظهار کرد: ما نباید بگذاریم با نام شهید رئیسی این اتفاق بیافتد؛ امیدواریم همه جامعه احساس تعلق خاطر به دولت داشته باشند. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما در دولت مردم به تک تک افراد کشور نیازمندیم و هدف ما افزایش سرمایه اجتماعی است؛ ما آمده ایم که اعتماد مردم به دولت را افزایش دهیم. ما بر خلاف تمدن غرب جمع‌گرا هستیم و لذا محور برنامه ریزی ما خانواده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مردم بدانند جوانان پا به رکابی آمده اند که کشور را به قله برسانند و باعث سعادت آنها شوند.

پروژه‌بگیرها، افشاگری درباره فساد را به فسادی جدید تبدیل کرده‌اند

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_19425776"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8753845/19425776?width=400&height=300"></script></div>

خبرنگاران: محمدحسین نیک‌خوی متین، فاطمه سیدی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی برنامه‌های ویژه خبری

نظر شما