شناسهٔ خبر: 68494798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کمی تا قسمتی جدی – ۱

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز، الف. محفوظ:
 
امروز صبح اول وقت پس از صرف ناشتایی (به قول امروزی‌ها صبحانه و به قول قدما چاشت بامدادی) در این فکر و خیال بودم چه بنویسم و برای بنگاه خبری-اعتباری انصاف نیوز بفرستم تا به حساب اولین قسط بدهی‌هایم بگذارند بابت رپرتاژ آگهی‌های سال گذشته در قالب گفتگوی چالشی و مقالۀ علمی و تحلیل استراتژیک. (جا داشت دو تا علامت بزرگ و پررنگ تعجب می‌کوبیدم پشت هر دو کلمۀ اعتبار! و انصاف! اما فعلا بنا به جهاتی غیر قابل ذکر از جمله حرفه‌ای بودن کارم این اقدام غیر حرفه‌ای مقدور نیست).

ابتدای امر خواستم نکته‌ای در باب حضور آقازادۀ دکتر عارف در جلسۀ معارفۀ وزیر جدید صمت (به فتح صاد) بنویسم و عرض کنم آقای دکتر عارف خودشان سروزیر مادام العمر صُمت (به ضم صاد) تشریف دارند، اما دیدم خبر همه جا درز کرده و چیز قابل عرضی برای بنده نمانده. مثل همیشه ما به ته دیگ اخبار و تحلیل‌ها هم نرسیدیم بس که فضای مجازی لبریز است از اخبار دست اول و تحلیل‌های متنوع.

در همین اثنا بود که مصاحبۀ اختصاصی جناب دکتر غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان در دولتهای یازدهم و دوازدهم را با سایت انصاف نیوز مشاهده کردم. ایشان ضمن تجلیل بی غرض از وزیر کشور دولت جدید بیانات مبسوط و مشبعی هم در مورد شرایط استانداران تراز دولت چهاردهم ایراد کرده‌اند. بنابرین با خودم گفتم موضوع خوب و مناسبی است علی الخصوص که چندان هم موافق ذائقۀ مشکل پسند دیگران نیست که مطلب ما رنگ تکرار بگیرد. به علاوه بنده یک مشغولیت ذمۀ شخصی هم به جناب شریعتی دارم که بد نیست با یک تیر دو نشان بزنم. هم یک قسط بدهی به انصاف را بپردازم و هم با یک اظهار حسن نیت از خجالت آقای شریعتی در بیایم و بدهی به ایشان را هم صاف کنم.

واقعا جا دارد در مورد این گفتگوی غیر رپرتاژی و دلسوزانه و بی غرض یک شرح مفصل قال اقول نگاشته شود اما چه کنم که مطابق با پروتکل‌های انصاف حق ندارم مطلبی حاوی بیش از دو هزار و دویست کاراکتر تحویل بدهم.

بنابراین فقط همین را عرض می کنم که شما خواننده محترم (البته اگر کسی انصاف را بخواند)، مدیونید اگر گمان ببرید انگیزۀ آقای شریعتی از این مصاحبه غیر از دلسوزی و اهتمام به منافع و مصالح عمومی بوده؛ یا خیال کنید ایشان گوشه چشمی به یکی از استانهای سی و یک گانه از آی آذربایجان تا یای یزد داشته. هشت سال استاندار خوزستان باشی، با آن کت و شلوار تیپیک مردمی اهل ذکر و تسبیح باشی؛ بعد معاذ الله برای صید این جیفه‌های دنیوی توری پهن کنی؟ چنین احتمالاتی از اساس منتفی است. البته اگر پای معاونت وزیر یا چیزی در آن سطح در میان باشد وضع فرق می‌کند. احساس تکلیف شرعی که دست خود آدم نیست.

آنچه خواندید نخستین بخش ستون جدید کمی تا قسمتی جدی در انصاف نیوز به قلم الف. محفوظ (نام مستعار) است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما