شناسهٔ خبر: 67132829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تحقق بسیج منابع مالی و انسانی در عرصه تولید با فسادزدایی

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اگر زمینه برای حرکت روان بخش تولید و تجارت رسمی کشور فراهم شده و این حوزه بدون فساد و مانع فعالیت کند، منابع کشور اعم از منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و مدیریتی ترجیح می‌دهند وارد عرصه فعالیت تولیدی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم از اصفهان، سید احسان خاندوزی در حاشیه افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه گفت: رویداد امروز با سایر رویدادهای گمرکی و تجارت خارجی کشور و حتی سایر رویدادهای وزارت اقتصاد و دارایی یک آهنگ مشترک دارد.

وی افزود: همه رویدادهای حوزه اقتصادی از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، تسهیلگری در انبارهای سازمان اموال تملیکی و سرعت استرداد کالاهای متروکه کشور، کاهش تعداد بخشنامه‌های حوزه تجاری، تا کاهش کاهش مدت زمان تشریفات امور گمرکی و اتفاق امروز  با این هدف اتفاق افتاده که تولید در کشور سهل و کم‌هزینه و جذاب شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: اگر زمینه برای حرکت روان بخش تولید و تجارت رسمی کشور فراهم شده و این حوزه بدون فساد و مانع فعالیت کند، منابع کشور اعم از منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و مدیریتی ترجیح می‌دهند وارد عرصه فعالیت تولیدی شوند و در حوزه‌های غیرمولد حرکت کنند، بنابراین اگر تسهیلگری صورت می‌گیرد، ادامه همان زنجیر گذشته است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال و افزایش میزان تولید در کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم رهبر انقلاب در سال‌های متوالی روی جهش تولید تاکید کرده‌اند و در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات ایشان مسیرها را هموار کردیم تا تولیدکنندگان از جمله فولاد مبارکه که یکی از مصادیق زنجیره ارزش پیشرو در کشور است و با ارزآوری مناسب کشور را از خام فروشی و اقتصاد نفتی آسیب‌پذیر دور می‌کند.

خاندوزی با بیان اینکه فولاد مبارکه پنجمین صادرکننده بزرگ، بیستمین شرکت واردکنندگان کشور است که بیش از یک میلیارد دلار گردش تجاری فولاد دارد، تصریح کرد: فولاد مبارک همیشه در حوزه صنعت فولاد و دستور کارهای راهبردی حاکمیت نمونه و پیشرو بوده و الگوی تسهیلگری در حوزه صنعت کشور  به شمار می‌رود. فولاد مبارکه یکی از مصادیق زنجیره ارزش تراز کشور، خام فروشی و حرکت به سوی اقتصاد پیچیده است. باید اقتصاد نفتی آسیب‌پذیر را ترک و به سوی اقتصاد تولیدی و رقابتی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: گمرک اختصاصی هزینه‌ها را کاهش داده و مسیر پیشرفت اقتصادی فولاد را تسهیل می‌کند و امیدواریم این مسیر برای سایر بخش‌های اقتصادی کمک کننده باشد تا هزینه‌ها و مسیر کوتاه و میزان سودآوری بیشتر شود و این سود به سوی منافع مردم بازگردد.

خاندوزی در پایان گفت: 40 مورد از دستگاه‌های آشکارسازهای چمدانی که با همکاری گمرک ایران به مرحله تولید رسیده از امروز در گمرک نصب خواهد شد و می‌توانیم افزایش ظرفیتی در تجارت خرد کشور داشته باشیم که از ظرفیت‌های ویژه اصفهان است، همچنین از خدا می‌خواهیم ما را در مسیر شهید رئیسی ثابت قدم نگه دارد.

نظر شما