شناسهٔ خبر: 67132585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح گمرک اختصاصی فولاد مبارکه:

گمرك اختصاصی كمك تسهیل‌گرانه‌ای برای یكی از بزرگترین تولید كنندگان كشور است/ نصب 40 آشكارساز چمدانی تولید دانش‌بنیان‌ها در گمركات كشور

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه یکی از مصادیق زنجیره ارزش کامل، تراز و نمونه کشور است که از خام فروشی دوری کرده و به سمت اقتصاد پیچیده حرکت کرده است، گفت: احداث گمرک اختصاصی کمک تسهیل‌گرانه‌ای برای این بازیگر موثر کشور ما است و آمادگی احداث چنین مجموعه‌هایی را در سایر بخش‌های تولیدی کشور را نیز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی در جریان سفر به استان اصفهان (امروز سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد) در مراسم افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه اصفهان  اظهار کرد: به جهت ارتباط رویداد امروز با سایر رویدادهای حوزه گمرکی و تجارت خارجی و آنچه در وزارت اقتصاد دنبال شد، آهنگ واحد و صدای مشترک را میشنویم، همه این‌ها از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار تا تسهیل‌گری در انبارهای سازمان اموال تملیکی کشور و سرعت استرداد کالاهای متروکه و کاهش مدت زمان تشریفات امور گمرکی، در راستای این است که تولید در کشور باید سهل، کم هزینه و جذاب شود.
وی افزود: اگر تولید و تجارت رسمی ما سهل و کم هزینه و بدون فساد صورت بگیرد، منابع کشور اعم از منابع مالی، انسانی و مدیریتی ترجیح می‌دهند که وارد فعالیت‌های تولیدی شده و در حوزه‌های غیرمولد  حرکت نکنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر بخواهیم فرمایش رهبر انقلاب در مورد تولید را محقق کنیم، زنجیره بی شماری از رضایت مندی برای تولید کنندگان باید محقق شود و دعوت عملی تولید کننده باید صورت بگیرد به نحوی که بداند در این راه مسیر برای او هموار است.
خاندوزی اضافه کرد: مجتمع فولاد مبارکه یکی از مصادیق زنجیره ارزش کامل، تراز و نمونه کشور است که از خام فروشی دوری کرده و به سمت اقتصاد پیچیده حرکت کرده است تا از  اقتصاد نفتی آسیب‌پذیر فاصله بگیریم.
وی تصریح کرد: فولاد مبارکه پنجمین صادرکننده بزرگ کشور  و بیستمین شرکت در فهرست واردکنندگان کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار گردش تجاری دارد و خدمات این مجموعه در حوزه صنعت فولاد  و دستورکارهای راهبردی دیگر کشور نمونه و پیشرو بوده است و احداث گمرک اختصاصی کمک تسهیل‌گرانه‌ای برای این بازیگر موثر کشور ما است، ما آمادگی احداث چنین مجموعه‌هایی را در سایر بخش‌های تولیدی کشور را نیز داریم.
وزیر اقتصاد گفت: همچنین امروز ۴۰ مورد دستگاه آشکار ساز چمدانی تولیدی توسط یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی در گمرکات کشور نصب خواهد شد که گامی در مسیر تسهیل و شفاف‌سازی تجارت کشور است.
خاندوزی تصریح کرد: از خداوند خواستاریم همه ما را در مسیر رئیس جمهور شهید ثابت قدم و موفق قرار دهد.

نظر شما