شناسهٔ خبر: 67131891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش کاخ الیزه به یک خبر جنجالی / ماکرون استعفا می دهد؟

اقتصاد نیوز : «امانوئل ماکرون» طی مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو هرگونه گزارشی را پیرامون استعفا از مقام ریاست‌جمهوری رد کرد و گفت: «نتیجه انتخابات زودهنگام هرچه باشد، از مقام رئیس‌جمهوری استعفا نخواهم داد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، او در پاسخ به سوالی مبنی بر پیروزی حزب «اجتماع ملی» و استعفای احتمالی‌اش که ساعاتی پیش در رسانه‌ها منتشر شد، گفت: «نتایج انتخابات هرچه که باشد، من به عنوان رئیس‌جمهور خواهم ماند و استعفا نخواهم داد. انحلال پارلمان در حال حاضر تصمیم درستی است اما این حزب اجتماع ملی نیست که قانون اساسی را می‌نویسد. وظیفه نهادها همگی مشخص هستند.»

ماکرون تاکید کرد: «تصمیمی که من گرفتم، دوره جدیدی را خواهد گشود. طی روزهای آینده قصد دارم به افرادی که آماده همکاری در دولت هستند، مراجعه کنم. انحلال پارلمان تصمیمی ضروری بوده است. این اقدام ملموس‌ترین و قوی‌ترین کاری است که انجام داده‌ام.»

رئیس‌جمهور فرانسه مجددا ضمن حمایت از تصمیم خود برای انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام به مردم کشورش گفت: «این تصمیم درست و به نفع کشور بود. نترسید و بروید رای بدهید. من اینجا هستم که پیروز شویم.»

کاخ الیزه نیز در اطلاعیه‌ای گزارش‌های منتشر شده در ساعات اخیر مبنی بر احتمال کناره‌گیری «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را رد کرد.

شبکه رادیویی یوروپ ۱ پیشتر گزارش کرد: ماکرون در حال گفت‌وگو با حلقه نزدیک خود در مورد امکان استعفا از سمتش به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور، در صورت پیروزی احزاب راست در انتخابات پارلمانی آتی است.

نتایج اولیه انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد احزاب راست افراطی در آلمان و فرانسه پیروزی‌های بزرگی به دست آورده‌اند و در هلند هم نشانه‌هایی از گردش قابل انتظار به سمت احزاب راست‌گرا دیده می‌شود.

به گزارش رویترز، در فرانسه حزب «اجتماع ملی» مارین لوپن حدود ۳۲ درصد از آرا را به دست آورده که حدود ۱۰ درصد بیشتر از انتخابات سال ۲۰۱۹ و حدود ۱۷ درصد بیشتر از رای‌های حزب امانوئل ماکرون است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما