شناسهٔ خبر: 67131082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی قم تاکید کرد؛

انجام ذبح دام عید قربان در قم تنها در کشتارگاه ها

قم- مدیرکل دامپزشکی قم بر انجام ذبح دام عید قربان در این استان به منظور رعایت مسایل بهداشتی تنها در کشتارگاه ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی سرکشیک ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: به مناسبت عید سعید قربان تعداد ۲۱ اکیپ در استان قم بر ذبح دام نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام با حضور دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی صورت می‌گیرد.

سرکشیک افزود: کشتارهای عید قربان فقط باید در دو کشتارگاه استان و همچنین کشتارگاه مسجد مقدس جمکران و آسایشگاه سالمندان بهزیستی صورت گیرد و ۱۲ روحانی نیز نظارت شرعی بر کشتارها را انجام می‌دهند.

وی گفت: از شهروندان قمی انتظار می‌رود، دام‌های خود را از دامشهر و ۶ مرکزی که از سوی شهرداری پیش بینی شده تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: در عید قربان سال گذشته ۵ هزار و ۱۱ رأس دام سبک و سنگین در استان قم کشتار شد.

وی افزود: دامی که در کشتارگاه ذبح می‌شود در شرایط پیش سرد کن قرار می‌گیرد و افرادی که اقدام به تهیه گوشت دام می‌کنند نیز باید به مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگهداری کند و سپس هر اقدامی از جمله قطعه قطعه کردن و مصرف می‌خواهند، انجام دهند.

سرکشیک با توصیه به شهروندان قمی در خصوص رعایت الزامات بهداشتی کشتار گفت: بیماری‌های مشترکی بین دام و انسان وجود دارد که کشتارهای غیرمتفرقه در سطح شهر ممکن است، انتقال این بیماری‌ها را مضاعف کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: در سال گذشته هزار و ۱۲۲ کیلوگرم گوشت آلوده ذبح شده و نیز هزار و ۱۴۱ کیلوگرم آلایش دامی در سطح شهر قم جمع آوری شده است.

نظر شما