شناسهٔ خبر: 67130828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باطل شدن مجوز بهره برداری ۵۸۳ واحد صنعتی در خراسان رضوی

مجوز بهره برداری ۵۸۳ واحد صنعتی در خراسان رضوی باطل شد.

صاحب‌خبر -

باطل شدن مجوزبهره برداری ۵۸۳ واحد صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: از مجموع ۸۹۰ واحد صنعتی راکد در استان، پروانه بهره برداری ۵۸۳ واحد صنعتی و تولیدی باطل شد. امیر رضا رجبی افزود: هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری جدید در ۲ سال و نیم گذشته صادر شده که بخشی ایجادی و بخشی توسعه‌ای بوده است. وی گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد. رجبی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ پروانه بهره‌برداری برای معادن صادر شد. وی با عنوان اینکه در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه اکتشافات معدنی، استخراج و فرآوری افتاده، گفت: این استان در سال ۱۴۰۲ در حوزه اکتشاف یک ورود جدی داشت و بر این اساس ۱۹۰ پروانه اکتشاف در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۸ گواهی کشف در خراسان رضوی صادر شد که حدود ۴۹ میلیون تن به ذخیره‌های مواد معدنی استان اضافه شد. رجبی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷۰ پروانه اکتشاف داریم که امیدواریم بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال به نتیجه برسد و گواهی کشف‌شان صادر بشود. وی با عنوان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۹۰ واحد راکد شناسایی شد، افزود: تقریبا از مجموع ۸۹۰ واحد ۲۷۳ واحد کاملا به چرخه تولید بازگشتند، ۳۵ واحد در چرخه راه اندازی هستند و۵۸۳ واحد که صاحبان آنها به دلایل مختلف تمایلی برای فعالیت نداشتند، تعلیق شدند.

نظر شما