شناسهٔ خبر: 67130357 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رهاسازی آب در کانال طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه | ویدئو

استاندار آذربایجان غربی گفت:‌ این پروژه یکی از پروژه‌های ۲۷ گانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه بود و با حمایت‌های رئیس جمهور در تخصیص اعتبارات این پروژه در ۷ ماه و در حداقل زمان به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه طول کانال بادین آباد ۴.۵ کیلومتر است که بنا است ۱۸۰ مترمکعب آب مازاد منطقه را به سد کانی سیب، سپس به رودخانه گدار و در نهایت به دریاچه ارومیه منتقل کند، ادامه داد: در این مدت ۹۰۰ هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری، ۴۱۵ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی و ۷ هزار مترمکعب سازه بتنی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته که با این حجم کار، قیمت روز این پروژه ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

استاندار با بیان اینکه امید است در روزهای آتی با حضور مسئولان کشوری شاهد افتتاح رسمی این پروژه باشیم، گفت: این پروژه آخرین پروژه سخت افزاری آذربایجان غربی توسط کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تعیین شده بود.

وی ادامه داد: مطالعات جدیدی توسط وزارت نیرو با هدف جمع‌آوری آبهای مازاد منطقه و انتقال آب به دریاچه ارومیه آغاز شده است.

معتمدیان با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی بارش‌ها در منطقه طی سال جاری افزود: در حال حاضر ۷۱ درصد از مخازن سدهای استان پر آب هستند و با رهاسازی بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب از سدهای استان و بارش‌های امسال وضعیت دریاچه ارومیه خوب است.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها نشان از عزم جدی برای احیای کامل دریاچه ارومیه است، گفت: زیرساخت‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه انجام شده که امید است در سالهای آتی شاهد تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه باشیم.

نظر شما