شناسهٔ خبر: 67128755 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان با حمایت خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند. مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان با حمایت خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ مجید صیادی دوشنبه شب در آیین جشن گلریزان و نسیم مهر در محل اتاق بازرگانی استان افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۱۸ نفر بدهکار مالی، ۶ نفر مهریه و ۱۹ نفر نیز با مشاوره و فعالیت مددکاری آزاد شدند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال چشم انتظار کمک خیران هستند.

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

آزادسازی ۲۷۴ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال با کمک نهاد ریاست جمهوری، ستاد دیه مرکز و خیران شرایط آزادی ۲۷۴ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد مالی در استان فراهم شد.

محمد رزم افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده ۲۰۶ نفر با پرداخت وجه شامل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و ۶۸ نفر نیز با انجام مشاوره و پیگیری‌های قضایی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

وی میزان محکومیت مالی زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده سال گذشته را چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی، با انجام فعالیت‌های مددکاری و تشکیل جلسه‌های شورای حل اختلاف یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال از شاکیان رضایت، قبول اعسار به میزان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی مقامات قضایی،۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ۱۶۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض در اختیار این مددجویان قرار گرفت.

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که به دلیل پرداخت دیه، مهریه، بدهکاران مالی در زندان و جسن نسیم مهر برای کمک به خانواده زندانیان برگزار می‌شود.

سید نصرالدین صالحی افزود: کمک و حمایت از خانواده زندانیان و حتی زندانیان جرایم عمد نیز یک ضرورت برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و همین حمایت از این خانواده‌هاست که خودشان جرمی مرتکب نشده‌اند و نباید به دلیل زندانی شدن سرپرست خود، دچار مشکلات شوند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی برای حمایت از این خانواده‌ها، برنامه‌های حمایتی با کمک خیرین و نهادهای حمایتی ارائه می‌دهد تا در حد توان، آسیب‌های تهدید کننده خانواده زندانیان را به حداقل رسانده شود.

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اینکه همایش گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به خانواده‌های نیازمند به‌صورت همزمان برگزار شد، اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد اگر بتوانند با کمک خیران آزاد و به جمع خانواده خود برگردند و نان‌آور خانواده باشد، مشکلات خانواده‌های آنان نیز مرتفع خواهد شد.

شهرام زارع فارسانی افزود: خانواده‌های زندانیان متحمل مشکلات فراوان می‌شوند و نیازمند حمایت خیرین نیک‌اندیش هستند و باید تلاش کنیم با همدلی و همراهی به کمک زندانیان و خانواده‌های آنان بشتابیم.

وی با اشاره به ارتباط خوب بین بخش خصوصی، دستگاه قضایی و بخش دولتی، عنوان کرد: پارسال بیش از ۲ هزار مشکل جزئی و کلی فعالان اقتصادی در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی حل شد.

۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

باتلاش صنعتگران و خیرین نیک‌اندیش و بخش خصوصی بیش از ۲۳ میلیارد ریال کمک نقدی برای کمک به خانواده زندانیان، زندانیان جرایم غیرعمد استان جمع‌آوری شد.

نظر شما