شناسهٔ خبر: 67133098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادی ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مجید صیادی گفت: از ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد ۱۸ نفر بدهکار مالی، ۶ نفر مهریه و ۱۹ نفر نیز با مشاوره و فعالیت مددکاری آزاد شدند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال چشم انتظار کمک خیران هستند.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری هم گفت: پارسال با کمک نهاد ریاست جمهوری، ستاد دیه مرکز و خیران شرایط آزادی ۲۷۴ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد مالی در استان فراهم شد.
محمد رزم افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده ۲۰۶ نفر با پرداخت وجه شامل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و ۶۸ نفر هم با انجام مشاوره و پیگیری‌های قضایی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی میزان محکومیت مالی زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده سال گذشته را چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی، با انجام فعالیت‌های مددکاری و تشکیل جلسه‌های شورای حل اختلاف هزار و ۶۰ میلیارد ریال از شاکیان رضایت، قبول اعسار به میزان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی مقامات قضایی،۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ۱۶۰ میلیارد ریال هم کمک بلاعوض در اختیار این مددجویان قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری هم گفت: جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که به دلیل پرداخت دیه، مهریه، بدهکاران مالی در زندان و جسن نسیم مهر برای کمک به خانواده زندانیان برگزار می‌شود.
سید نصرالدین صالحی افزود: کمک و حمایت از خانواده زندانیان و حتی زندانیان جرایم عمد نیز یک ضرورت برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و همین حمایت از این خانواده‌هاست که خودشان جرمی مرتکب نشده‌اند و نباید به دلیل زندانی شدن سرپرست خود، دچار مشکلات شوند.
وی گفت: دستگاه قضایی برای حمایت از این خانواده‌ها، برنامه‌های حمایتی با کمک خیرین و نهاد‌های حمایتی ارائه می‌دهد تا در حد توان، آسیب‌های تهدید کننده خانواده زندانیان را به حداقل رسانده شود.

نظر شما