شناسهٔ خبر: 67127844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفتگو با ایسکانیوز:

افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی صفار به همت خیّر یزدی

این مجموعه درمانی و بهداشتی را حاج محمد صفاریان‌زاده پیر غلام سیدالشهدا و همچنین واقف‌ حسینیه صفار، بیش از ۳۰ سال پیش برای خدمات بهداشتی و درمانی وقف کرد و در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی یزد قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد: در نظام عالم، یکی از باقیات الصالحات وقف اموال و دارایی است که تا روز قیامت آثار و برکات آن به واقف خواهد رسید و این مجموعه درمانی که با همت مرحوم صفار ساخته شد و با راهبری مرحوم دکتر سلطانی کلید خورد از جمله چنین باقیات الصالحات است.

دهقانی اشکذری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات زیرساختی و استقرار تجهیزات پزشکی را در این زمینه انجام داد ولی مجوز فعالیت در آن دوره‌ به سرانجام نرسید.
در سال ۱۴۰۱ با تصویب و همراهی کمیسیون معاملات دانشگاه، مجموعه به صورت تعاملی به بخش خصوصی واگذار شد تا نسبت به اخذ مجوز و راه اندازی اقدام کنند و درامدحاصله از آن صرفا حسب وقف نامه موجود، صرف همین مرکز شود.
وی ادامه داد: با تلاش این شرکت تعاونی درمانی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یزد است این درمانگاه بازسازی و بازگشایی شد.افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی صفار به همت خیّر یزدی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: این شرکت تعاونی درمانی، تجهیزات زیربنایی و فنی با هزینه حدود بیست میلیارد ریال در قبال رهن فضا از ابتدا تعریف و بازسازی کرد و تجهیزات درمانی نیز آماده شد و در فاز اول درمانگاه عمومی -تخصصی بازگشایی شد.

دهقانی اشکذری ادامه داد: در فاز بعدی، درمانگاه دندانپزشکی و داروخانه نیز به این مرکز اضافه می‌شود.

شایان ذکر است، مجموعه درمانی صفار یزد، جنب دروازه قران یزد واقع است و در این درمانگاه ارائه کلیه خدمات شامل ویزیت پزشک عمومی، واکسیناسیون و پانسمان و… انجام می شود.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

نظر شما