شناسهٔ خبر: 67300994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

بهترین عرصه دفاع از انقلاب اسلامی، حضور حداکثری در انتخابات است

سردار «قریشی» گفت: دشمن به دنبال ضعیف نشان دادن دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و امروز بهترین عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب، حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار پاسدار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در پانزدهمین یادواره شهید مصطفی چمران و ۱۱۰ شهید محله حافظ و شهید گمنام بوستان حافظ منطقه نیروگاه قم در مسجد امام زمان (عج) خیابان شهید میرسالاری اظهار داشت: شخصیت برجسته شهید چمران جامع اضداد بود و به همین جهت، سخت گفتن در وصف وی، آسان نیست.

این مسئول با بیان اینکه شهید چمران از امام خمینی (ره) درس می‌گرفت، گفت: او از یک طرف چریک مبارز و درگیر با انواع آموزش‌ها و عملیات نظامی بود و از طرف دیگر با فقرا و ایتام همدم و مونس بود.

قریشی ادامه داد: شهید چمران دانشمند برجسته‌ای بود با مدرک دکتری از معتبرترین دانشگاه‌های جهان و در عین حال، عارفی بود که پای درس قرآن آیت الله طالقانی، شهید مطهری و حضرت امام می‌نشست؛ به روحانیت عشق می‌ورزید و با برجستگان علمی، حشر و نشر داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: آن سردار شهید زندگی مرفه در آمریکا را رها کرد و به مناطق محروم بیروت و کمک امام موسی صدر برای امور تبلیغی و محرومیت زدایی از شیعیان لبنان و نیز تاسیس مدرسه شبانه روزی برای ایتام و کودکان شیعه رفت؛ نتیجه آن شد که خروجی‌های آن مدرسه در اختیار جبهه مقاومت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: آن شهید والامقام و پرمخاطره‌ترین و سخت‌ترین سنگر‌ها و محل‌ها را برای سربازی اسلام و خدمت به دین انتخاب کرد و این خدمت را به برترین جایگاه‌ها و مقام‌ها در هر جای دنیا ترجیح داد؛ امروز اضمحلال استکبار و پیروزی جبهه مقاومت مرهون رهنمود‌های امامین انقلاب و رشادت‌های شهیدان بزرگواری همچون شهید چمران است.

سردار قریشی افزود: شهید چمران مبتکر محور مقاومت در لبنان بود و با دوراندیشی و درایتی که داشت، تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی را تشکیل نیرو‌های مقاومت می‌دانست.

این مسئول با اشاره به اینکه شهید چمران و نیروهایش از عوامل موفقیت ما در اوایل جنگ بودند، گفت: آن سردار شهید در غائله کردستان و آزادسازی پاوه و سنندج قهرمانانه دفاع کرد؛ با تشکل ستاد جنگ‌های نامنظم و با همراهی ارتش و سایر نیروها، دشمن را که تا ۶ کیلومتری اهواز آمده بود، به عقب راند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آغاز مناظره‌های انتخاباتی و تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری بر مطالعه افکار و اندیشه‌ها و آثار علمی شهید چمران تاکید کرد و افزود: کشور ما به مدیرانی مانند شهید چمران نیازمند است و ما به برکت وجود امثال شهید چمران‌ها که راه اسلام و قرآن و ولایت را می‌روند، همواره پیروز میدان هستیم.

وی با اشاره به ضرورت پای بندی نامزد‌ها به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت، تاکید کرد: نامزد‌ها مراقب باشند شیاطین با نفوذ خود در ستادها، موجب عقده گشایی و خدشه در وحدت و اتحاد مردم نشوند.

سردار قریش گفت: دشمنان ما از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند و امروز بهترین عرصه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، حضور حداکثری در انتخابات به عنوان تجلی مناسب‌ترین شکل دموکراسی است.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله جشن و سرور ما در عید غدیر، با جشن انتخابات و حضور حداکثری در هشتم تیرماه، تکمیل و دل امام و شهدا وقلب رهبر عزیزمان شاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما