شناسهٔ خبر: 67127127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

انهدام باند پولشویی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: باند پولشویی با توقیف حساب‌ها و اموال متهمان به ارزش ۵۶۰ میلیارد منهدم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، یدالله دهقان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تصادف زنجیره‌ای در محل گردنه ثمن شاهی بر اثر پاشیده شدن سوخت مخازن هزار لیتری از بار یک‌دستگاه تریلی روی جاده و ایراد خسارت به حدود ۱۰ دستگاه خودروی سواری، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در این رابطه یک‌دستگاه تریلی حامل مخازن هزار لیتری را به همراه سوخت قاچاق توقیف کردند که مستندات حاکی از باندی بودن شبکه قاچاق سوخت داشت، از این رو بررسی پرونده پولشویی مالک اصلی تریلی و همچنین تحقیقات در این خصوص به صورت علمی و تخصصی آغاز شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران با اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق در خصوص مدارک حساب‌ها و اموال منقول و غیرمنقول مالک تریلی و وابستگان وی، مشخص شد از وجوه حاصله، تعدادی منزل مسکونی و تریلی و اتوبوس خریداری شده است و خودروها در قاچاق سوخت و مواد مخدر فعالیت دارند.

دهقان تصریح کرد: ارزش ریالی کارکرد حساب‌ها و اموال متهمان بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است که تمام اموال با حکم قضائی توقیف شد و مأموران در این رابطه هفت متهم را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

این مقام انتظامی افزود: مبارزه با جرایم اقتصادی از اولویت‌های پلیس بوده و با جدیت با مفسدان اقتصادی برابر قانون برخورد می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم که به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت‌ها و تخلفات اقتصادی و قاچاق از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

نظر شما