شناسهٔ خبر: 67124938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراف صدراعظم آلمان به شکست در انتخابات اروپا

صدر اعظم آلمان ضمن اعتراف به کسب نتایج بد در انتخابات پارلمانی اروپا در عین حال از احزاب دولت ائتلافی درخواست کرده به منظور بهبود اوضاع تا زمان برگزاری انتخابت پارلمانی آلمان همکاری‌ها را تقویت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان از احزاب دولتی موسوم به ائتلاف چراغ راهنمایی می خواهد که پس از انتخابات اروپا بهتر با یکدیگر همکاری کنند.

به این ترتیب اولاف شولتز، در سخنانی از سه حزب ائتلاف چراغ راهنمایی خواست تا پس از انتخابات اروپا بهتر با یکدیگر همکاری کنند. شولتز اعتراف کرد که نتیجه انتخابات برای هر سه حزب دولتی بد بود. وی افزود: در این شرایط به هیچ کس توصیه نمی شود که به طور معمول به کار خود بازگردد. وی افزود: هدف حزب سوسیال دموکرات سبزها و لیبرال دموکرات ها اکنون باید دستیابی به نتایجی به منظور افزایش حمایت از ائتلاف چراغ راهنمایی قبل از انتخابات فدرال بعدی باشد.

در انتخابات اروپا در روز یکشنبه، همه احزاب ائتلاف چراغ راهنمایی با ریزش سنگین آراء مواجه شدند. سبزها بیشترین باخت را در مقایسه با انتخابات قبلی در سال 2019 داشتند. حزب سوسیال دموکرات هم بدترین نتیجه انتخاباتی خود را در یک انتخابات اروپایی به دست آورد و همچنین حزب لیبرال دموکرات از میزان محبوبیتی که در انتخابات فدرال 2021 به دست آورده بود سقوط کرد.

شولتز در یک کنفرانس مطبوعاتی با گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی، گفت: ما باید کار خود را برای اطمینان از مدرن شدن کشورمان و پیشرفت آن انجام دهیم. وی گفت که اکنون این باید معیاری باشد که همه تلاش کنند و مسائل را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگران آرای احزاب پوپولیست راست در آلمان و سایر کشورها بود در عین حال گفت: اما اکثریت واضحی در اروپا برای احزابی وجود دارد که به طور کلاسیک به دموکراسی و حاکمیت قانون متعهد هستند.

به دلیل نتایج ضعیف انتخابات اروپا، درخواست ها برای برگزاری انتخابات جدید و رای اعتماد به صدراعظم فدرال آلمان به ویژه از سوی مخالفان در این کشور بلند شده است.

مارکوس سودر، رهبر حزب سوسیال مسیحی از شولتز خواسته است استعفا دهد. وی وضعیت دولت چراغ راهنمایی را "فروپاشی کامل" توصیف کرد و درباره از بین رفتن مشروعیت و اعتماد این دولت در میان مردم سخن گفت.

به گفته کارشناسان در حالی که این سه حزب دولتی وضعیت خود را تحلیل می کنند، باید به حکومت خود تحت فشار فزاینده مردم و مخالفان در بوندستاگ ادامه دهند. اما بهر حال این پرسش مطرح است که آیا ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی که به طور مزمن تقسیم شده است، هنوز قدرت دستیابی به توافق در مورد مسائل مهم را دارد؟

بهر حال دولت فدرال آلمان به دلیل کسب نتایج ضعیف در انتخابات اروپا، درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرده است. "استفن هبستریت"، سخنگوی دولت در برلین در این باره گفته است: تاریخ انتخابات برای پاییز سال آینده برنامه ریزی شده است و ما قصد داریم آن را به این شکل اجرا کنیم. هیچ وقت، حتی یک لحظه، این ایده مطرح نشد که اکنون می توان انتخابات جدیدی در آلمان آغاز کرد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان هم پس از شکست تاریخی خود، انتخابات جدید را رد کرده و اعلام کرد که می خواهد به سیاست دولت خود پایبند بماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما