شناسهٔ خبر: 67124079 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس:

تأمین ۴۰ درصد آب شرب بندرعباس از ابشیرین کن است

مدیر آب شیرین کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس با اشاره به مراحل ساخت این پروژه بزرگ در جمع خبرنگاران هرمزگان، عنوان کرد: سامانه آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس به روش اسمز معکوس ( RO) عملیات نمک زدایی را انجام می دهد و در حدود 40 درصد آب شرب بندرعباس را تأمین می کند.

صاحب‌خبر -

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر آب شیرین کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس با اشاره به مراحل ساخت این پروژه بزرگ در جمع خبرنگاران هرمزگان، عنوان کرد: سامانه آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس به روش اسمز معکوس ( RO) عملیات نمک زدایی را انجام می دهد و در حدود 40 درصد آب شرب بندرعباس را تأمین می کند.

غلامپور، افزود: آب محصول از طریق ۳۵ کیلومتر خط احداث شده به مخازن داماهی شهر بندرعباس ارسال و توسط شرکت آبفا هرمزگان توزیع می شود.

وی، توضیح داد: در سال ۱۳۹۷ به دلیل خشکسالی و کاهش ارتفاع سد میناب علیرغم اینکه این پروژه در ۲ فاز ۵۰ هزار مترمکعبی تعریف شده بود با درایت و تدبیر مسئولان استانی و تأکید بر وارد مدار کردن این آب شیرین کن با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب وارد مدار تولید شد و این ظرفیت ها به ۳۰ هزار متر مکعب، ۴۰ هزار مترمکعب و در نهایت در سال ۱۴۰۰ به یکصدهزار متر مکعب رسید.

غلامپور ادامه داد: آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی در سه بخش تعریف و در حال بهره برداری است و با تمام ظرفیت آب محصول را به شهر بندرعباس ارسال می کند.

مدیر آب شیرین کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس، در خصوص توسعه این آب شیرین کن گفت: با توجه به پتانسیل این سامانه صحبت هایی در جهت افزایش ظرفیت شده است تا حدودی ۲۵ درصد احتمال افزایش ظرفیت وجود دارد و در حال حاضر اقدامات و پیش نیازها در حال انجام است.

 

نظر شما