شناسهٔ خبر: 67123507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستورالعمل (۲) تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

براساس دستورالعمل شماره ۲ تبلیغات نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

دستورالعمل (۲) تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   دستورالعمل شماره ۲ تبلیغات نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

 اعلام شد:

ماده ۶۶ :

فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان بوسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می پذیرد.

ماده ۶۷ :

 انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها ، له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگر که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی( به هر مقدار) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می شود.

ماده ۶۸ تبصره ۲ :

ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آنها ، با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه ، اطلاعیه و پلاکارد بدهند.

ماده ۷۰ :

 هیچ کس حق ندارد آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را که در محل های مجاز الصاق گردیده ، در مدت و زمان قانونی تبلیغات پاره و یا محو نماید و عمل مرتکب جرم محسوب می شود‌.

ماده ۷۱ :

داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنان در تبلیغات انتخاباتی به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی نمی باشند و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.

 

 

 

 

 

نظر شما