شناسهٔ خبر: 67123343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی تعداد شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

ساری-ایرنا- براساس مستندات و داده های آماری ستاد انتخابات مازندران برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۹ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است که این شعب در ۵۹ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی واقع در شهرستان های ۲۲ گانه فعال خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع شعب اخذ رای در مازندران ۲ هزار و ۵۴۳ شعبه به صورت ثابت و ۶۸۶ شعبه به صورت سیار در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه مستقر خواهند بود.

همچنین در خصوص وضعیت شعب اخذ رای شهری و روستایی نیز بیشترین شعب اخذ رای در روستاهای مازندران مستقر خواهد بود. در آن روز هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی و هزار و ۴۵۹ شعبه در مناطق شهری استان قرار می گیرند.

سه شهرستان ساری، ‌بابل و آمل هر کدام به ترتیب ۶ و پنج حوزه اصلی و فرعی بیشترین تعداد حوزه در سطح ۵۹ حوزه انتخابیه را به خود اختصاص داده اند و قائمشهر و کلاردشت نیز با یک حوزه کمترین حوزه را دارند.

مابقی شهرستان های مازندران نیز بین ۲ تا چهار حوزه دارند.

شهرستان بابل با ۵۲۱ شعبه بیشترین شعبه اخذ رای را در میان ۲۲ شهرستان مازندران به خود اختصاص داده است و پس از آن ساری با ۴۶۹ و آمل با ۳۶۹ شعبه بیشترین حجم شعب اخذ رای استان را دارند.

کلاردشت، سیمرغ و سوادکوه شمالی هرکدام به ترتیب با ۲۶، ۳۶ و ۴۰ شعبه کمترین تعداد شعب اخذ رای در مازندران را دارند.

۵۰۶ شعبه بیشترین شعبه اخذ رای ثابت مازندران مربوط به شهرستان بابل است و از سوی دیگر ۲۰ شعبه در کلاردشت کمترین تعداد شعب اخذ رای ثابت استان در این دوره از انتخابات است.

در این دوره از انتخابات بیشترین سهم شعب سیار مازندران مربوط به شهرستان ساری به تعداد ۱۱۹ و پس از آمل به تعددد ۱۱۲ شعبه است.

بیشترین شعب اخذ رای روستایی مازندران در شهرستان بابل مستقر خواهد بود که تعداد آن ۳۰۵ شعبه است.

ردیف شهرستان حوزه/بخش شعب فعال شعب ثابت شعب سیار شعب شهری شعب روستایی
۱ آمل ۵ ۳۶۹ ۲۵۷ ۱۱۲ ۱۴۷ ۲۲۲
۲ بابل ۶ ۵۲۱ ۵۰۶ ۱۵ ۲۱۶ ۳۰۵
۳ بابلسر ۳ ۱۷۱ ۱۷۰ ۱ ۹۰ ۸۱
۴ بهشهر ۲ ۱۳۴ ۱۰۹ ۲۵ ۸۳ ۵۱
۵ تنکابن ۴ ۱۹۸ ۱۵۸ ۴۰ ۷۴ ۱۲۴
۶ جویبار ۳ ۷۶ ۵۵ ۲۱ ۲۳ ۵۳
۷ چالوس ۲ ۱۰۳ ۶۷ ۳۶ ۶۵ ۳۸
۸ رامسر ۲ ۸۴ ۶۱ ۲۳ ۴۹ ۳۵
۹ ساری ۶ ۴۶۹ ۳۵۰ ۱۱۹ ۲۶۵ ۲۰۴
۱۰ سوادکوه ۲ ۶۹ ۲۶ ۴۳ ۳۱ ۳۸
۱۱ سوادکوه شمالی ۲ ۴۰ ۲۵ ۱۵ ۱۰ ۳۰
۱۲ سیمرغ ۲ ۳۶ ۳۴ ۲ ۹ ۲۷
۱۳ عباس آباد ۳ ۶۸ ۵۹ ۹ ۳۴ ۳۴
۱۴ فریدونکنار ۲ ۷۵ ۷۳ ۲ ۴۷ ۲۸
۱۵ قائمشهر ۱ ۲۰۴ ۱۷۰ ۳۴ ۱۲۲ ۸۲
۱۶ کلاردشت ۱ ۲۶ ۲۰ ۶ ۱۳ ۱۳
۱۷ گلوگاه ۲ ۴۲ ۳۹ ۳ ۱۵ ۲۷
۱۸ محمودآباد ۲ ۱۱۰ ۸۷ ۲۳ ۳۶ ۷۴
۱۹ میاندورود ۲ ۷۱ ۶۲ ۹ ۱۰ ۶۱
۲۰ نکا ۲ ۱۲۹ ۹۱ ۳۸ ۴۷ ۸۲
۲۱ نور ۳ ۱۳۲ ۶۲ ۷۰ ۴۰ ۹۲
۲۲ نوشهر ۲ ۱۰۲ ۶۲ ۴۰ ۳۳ ۶۹
جمع کل ۵۹ ۳۲۲۹ ۲۵۴۳ ۶۸۶ ۱۴۵۹ ۱۷۷۰

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان ورود به پاستور از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز ثبت‌نام کردند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد تا از همان فردایش تا هفتم تیرماه به تبلیغ و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند.

مردم روز هشتم تیرماه پای صندوق می روند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند اما در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، رأی‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

نظر شما