شناسهٔ خبر: 67329569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۴۱ روستای خراسان شمالی به اینترنت پرسرعت خانگی متصل شدند

مدیر مخابرات خراسان شمالی گفت: طی ۲۰ ماه گذشته، ۱۴۱ روستا به اینترنت پرسرعت خانگی متصل شدند و در حال حاضر ۲۵۹ روستا از این امکان بهره‌مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی اصغرپور ظهر امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز تمام شهرستان‌های خراسان شمالی دارای فیبر پروتکشن هستند.

وی با اشاره به وضع نامطلوب استان در حوزه دسترسی به اینترنت خانگی روستاها در دولت گذشته، افزود: طی ۲۰ ماه گذشته ۱۴۱ روستا به اینترنت پر سرعت خانگی متصل شدند و اکنون ۲۵۹ روستا از این امکان بهره‌مند هستند.

مدیر مخابرات خراسان شمالی با بیان اینکه پیش از دولت سیزدهم ۲۴۵ تکنولوژی ۴g داشتیم که اکنون به ۵۳۱ مورد ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای استان هر مشتری که تقاضای سرویس ftth داشته باشد، طی یک ماه به این خدمت خواهد رسید.

اصغرپور عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر ۱۱۰ اداره و شرکت خراسان شمالی از جمله بانک‌ها به فیبر نوری متصل شدند.

وی تاکید کرد: سومین استان کشور هستیم که تمام شهرها را به فیبر نوری متصل کردیم و دو استان قبل از نظر وسعت و شرایط محیطی مشابه خراسان شمالی نیست.

مدیر مخابرات خراسان شمالی گفت: شعب اخذ رأی شهری به فیبر نوری متصل است و اگر بنا باشد انتخابات آینده به صورت الکترونیکی برگزار شود، تمام زیرساخت‌ها را داریم.

نظر شما