شناسهٔ خبر: 67120641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پیش‌بینی وزش باد شدید در شرق و مناطقی از مرکز کشور تا ۵ روز آینده

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وزش باد شدید در برخی نقاط کشور طی ۵ روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را توضیح داد و گفت: برای امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد و طی ۲۴ ساعت آینده، در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز و بخش‌هایی از تهران وزش باد شدید موقتی و بارش باران را خواهیم داشت که گاهی نیز همراه با رعدوبرق خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همین شرایط جوی طی فردا نیز برای شمال غرب کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

این کارشناس هواشناسی افزود: در روز پنج‌شنبه شمال غرب و بخش‌های از غرب کشور و استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر نیز دارای بارندگی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه نیز علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس از جمله استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و شمال و غرب سمنان و سواحل دریای خزر این سامانه بارشی فعال خواهد بود.

وی توضیح داد: همچنین برای پنج روز آینده در شرق کشور و مناطقی از مرکز کشور وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گردوخاک نیز خواهد شد. علاوه بر این آب‌های شرقی دریای عمان نیز برای سه روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز در برخی از ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد داشت و در برخی مواقع نیز وزش باد در تهران شدید خواهد شد. بیشینه دمای تهران نیز برای امروز ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده و کمینه دما هم ۲۲ درجه گزارش شده است.

نظر شما