شناسهٔ خبر: 67119370 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عناوین برتر ۲ جشنواره بین‌المللی به فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری رسید

فیلم کوتاه «احمدرضا بوفون» اثر هنرمند فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های ورزشی فرانسه و آمریکا صاحب عناوین برتر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، فیلم کوتاه احمدرضا بوفون به کارگردانی «مرتضی شهبازی گندمکاری» و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان مرکز استان، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم‌های ورزشی دانشگاه نیویورک را که با حضور فیلم‌هایی از ۱۸ کشور جهان برگزار شد، به دست آورد.

همچنین این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم‌های ورزشی فرانسه که با همکاری فدراسیون بین‌المللی سینما و تلویزیون ورزشی (FICTS) در شهر نیس برپا شد، توانست دیپلم افتخار این جشنواره را از آن خود کند.

شهبازی در فیلم کوتاه «احمدرضا بوفون» به ماجرا‌های نوجوانی توان‌خواه به نام احمدرضا که علاقه بسیاری به دروازه‌بانی و جانلوئیجی بوفون فوتبالیست ایتالیایی دارد، پرداخته است. در این فیلم احمدرضا به جای یکی از بازیکنان غایب تیم روستا وارد میدان مسابقه می‌شود، اما اعضای تیم او را به دلیل عملکرد ضعیفش از زمین بازی بیرون می‌اندازند تا داستان به شکلی دیگر به پیش برود.

بیشتر بخوانید

مرتضی شهبازی گندمکاری علاوه بر کارگردانی این فیلم که در مناطقی از چهارمحال و بختیاری فیلم‌برداری شده است در بخش نویسندگی این اثر هم با علی‌اصغر حجت پناه همکاری کرده و طراحی صحنه و لباس و تدوین اثر را نیز بر عهده گرفته است.

از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به احمدرضا (سبحان) زیلابی، مهدی صفری، حسین خرمی، امیرسام اسلامی، آرتین خلیلی، حسین شهبازی، امیرسام قیصری، امیرسام شهبازی، محمدمهدی طهماسبی، یونس اسلامی، یوسف رفیعی و ابوالفضل شهبازی اشاره کرد.

همچنین مهیار بختیاری به عنوان دستیار کارگردان، محمد شاه‌حسینی به عنوان تصویربردار، نوید قیصری دستیار تصویر، میثم حجت پناه به عنوان عکاس و تصویربردار پشت صحنه، حبیب محمدی به عنوان صدابردار، محمد ثریا به عنوان تدوینگر و محمدرضا بداغی و ساره نادعلی در بخش موسیقی از جمله عوامل فنی هستند که در ساخت فیلم احمدرضا بوفون همکاری دارند.

گفتنی است، فیلم احمدرضا بوفون از جمله ۱۰ اثر کوتاه و مستند ساخته مرتضی شهبازی است و این فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری تاکنون با ساخت این تعداد اثر، حضور موفقی را در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی پشت سر گذاشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما