شناسهٔ خبر: 67274393 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام؛

انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» ایلام فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

ایلام- با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» ایلام فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، عصر روز چهارشنبه با حضور جمع کثیری از اساتید، هنرمندان و علاقه‌مندان شعر و ادب استان ایلام، انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

در این جلسه که با حضور و استقبال چشمگیر اهالی شعر و ادب استان ایلام برگزار شد، منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از تلاش اعضای دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلام در جهت تشکیل انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» تقدیر کرد.

محبی بیان کرد: سیاست و رسالت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت همه‌جانبه از دبیرخانه زبان و ادبیات کردی و همچنین انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» در راستای استقلال و همگرایی در تولید آثار در حوزه ادبیات کردی ایلامی است.

در ادامه این جلسه که با شعرخوانی جمعی از شاعران و هنرمندان شهرستان‌های استان همراه بود، حبیب‌الله بخشوده، دبیر دبیرخانه زبان و ادبیات کردی و فرهاد شاهمرادیان، رئیس انجمن شعر و ادب کردی به‌یان در خصوص اشعار و موضوعات دیگر به سخنرانی پرداختند.

حضور شاعرانی از شهرستان‌های ملکشاهی، ایوان، سیروان و چرداول رنگ و رویی دیگر به این نشست داده بود.

انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» ایلام فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

این اتفاق فرهنگی با استقبال زیاد روبه‌رو شد و قرار است نشست‌های انجمن شعر و ادب کردی «به‌یان» هر چهارشنبە، ساعت ۵ عصر به صورت هفتگی در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی، هنری اداره ارشاد برگزار شود.

نظر شما