شناسهٔ خبر: 67117254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش سازمان همکاری اسلامی به هدف قرار دادن یک مدرسه در غزه

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آژانس آنروا را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، سازمان همکاری اسلامی بمباران وحشیانه مدرسه آژانس آنروا در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

این حمله به شهادت بیش از 40 فلسطینی و زخمی شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، منجر شد.

این سازمان در بیانیه‌ای از تصمیم دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در فهرست ناقضان حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه استقبال کرد و این اقدام را گامی مهم در حمایت از حاکمیت قانون بین‌المللی و پایان دادن به فرهنگ بی‌توجهی به مجازات جنایتکاران دانست.

سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت خواست تا مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد و برای پایان دادن به تجاوزات نظامی اسرائیل علیه مردم فلسطین تلاش کند و اقدامات جدی را برای محاکمه عاملان جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین انجام دهد.

این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد که بمباران مدرسه آنروا توسط رژیم صهیونیستی، ادامه جنایت مستمر نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نقض آشکار مفاد حقوق بین‌المللی انسانی بشردوستانه، کنوانسیون ژنو، قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و نیز احکام صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است. 

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود، یک مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی را که به گفته سازمان ملل 6 هزار نفر در آن و اطرافش پناه‌ گرفته بودند، بمباران کرد که در جریان آن، ده‌ها نفر به شهادت رسیدند.

مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در النصیرات در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، در حالی هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت که وابسته به آژانس آنروا بوده است.

انتهای پیام

نظر شما