شناسهٔ خبر: 67115409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده کل ارتش:

مرحوم ابوترابی الگویی برای رؤسا و فرماندهان/آینده کشور در گرو انتخاب با بصیرت است

امیر سرلشکر موسوی، مرحوم ابوترابی را الگویی خاص برای رؤسا و فرماندهان دانست و درباره اهمیت حضور باشکوه در انتخابات آتی گفت: انتخابات در آینده کشور تاثیر می‌گذارد بخاطرهمین انتخاب با بصیرت مهم است و این یک وظیفه ملی و شرعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش در مراسم گرامی‌داشت و سالگرد ارتحال سید آزادگان حجت‌الاسلام حاج «سید علی‌اکبر ابوترابی» و یادبود رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان، که عصر امروز (دوشنبه، ۲۱ خردادماه) در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۱۳۶۲ توفیق همکاری با آیت‌الله آل‌هاشم را در ارتش داشتیم که در ۱۵ سال اخیر این انس اوج پیدا کرده بود و ما هر روز شاهد تواضع این شخصیت کم‌نظیر بودیم که با اخلاق حسنه درس‌آموزی می‌کردند. 

فرمانده کل ارتش، دوران دفاع مقدس را دوران مشعشع و نورانی، و یک مقطع بی‌نظیر و تاثیرگذار در تاریخ کشور دانست و گفت: بسیاری از اتفاقات بزرگی که امروز در کشورمان، منطقه و جهان شاهد هستیم، ریشه در این شجره طیبه دارد که شاخه‌های آن به تمام جهان قد کشیده و نمونه آن محور مقاومت است.

وی جایگاه ویژه رهبری حضرت امام (ره) و همراهی مردم و رزمندگان را سه عنصر اصلی موفقیت در دفاع مقدس معرفی کرد و ادامه داد: شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های محترم و صبور و بی‌نظیر این عزیزان را در ادامه باید از دیگر عناصر موفقیت در دفاع مقدس دانست و از آنها به‌بزرگی نام برد چراکه سهم آنها برای موفقیت در این دوران کمتر از عزیزان شهید، جانبازان و آزادگان نیست. 

امیر موسوی، آزادگان را قطعه‌ای خاص از دوران دفاع مقدس معرفی کرد و با تاکید براینکه روح آزادگان حجت‌الاسلام ابوترابی است، ادامه داد: معتقدم روح کتاب پرافتخار اسارت در دوران دفاع مقدس حجت‌الاسلام ابوترابی است. 

فرمانده ارتش به ذکر خاطره‌ای از دیدار با یکی از آزادگان اقلیت‌های مذهبی کشورمان پرداخت و ادامه داد: حدود ۲۰ سال پیش بود که دیداری با یک آزاده اقلیت‌های مذهبی داشتیم؛ ایشان بخاطر انس با مرحوم ابوترابی یک تصویری از ایشان برای ما ساخت که موجب افتخار بیشتر برای ما شد که ایرانی، مسلمان و شیعه هستیم و چنین انسانی در این کشور و مکتب تربیت شده است و یک آزاده اقلیت چنین درباره او صحبت می‌کند.

وی عنوان کرد: اگرچه تمام ابعاد دفاع مقدس که ثمره مجاهدت و ایثار بود، موجب برانگیختن حس غرور و افتخار است، اما واقعیت آن است که استقامت و ایستادگی بی‌نظیر آزادگان در برابر دشمن بعثی یک جلوه خاص و نورانی را از دفاع مقدس به نمایش گذاشت. عزت، عظمت، اقتدار و امنیت امروز کشور اسلامی مدیون خون شهدا و مجاهدت ایثارگران است که با صبر و تلاش استقامت آن را برای نظام اسلامی تامین کردند. 

امیر موسوی مطالعه کتاب «من زنده‌ام» را ضروری دانست و گفت: به‌نظرم هر ایرانی باید یک جلد از این کتاب را در خانه خود داشته باشد تا متوجه شود که این کشور با چه افرادی و با روحیه‌هایی از تنگنا‌ها و مشکلات که هر کدامشان می‌تواند یک ملت را از بین ببرد، عبور کرده و چگونه امروز پرچم‌دار استقلال و روی پای خود ایستادن برای تمام جهان شده است. 

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: ازخودگذشتگی و ایثار آزادگان در دوران دفاع مقدس هیج وقت در یک مقطع تاریخی نمی‌ماند و حدیث وصف این مردان غیور در یاد ملت ایران زنده و جاوید خواهد ماند. آزادگان دلاور، ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت هستند که جایگاه حجت‌الاسلام ابوترابی در میان آنها ویژه و برجسته است. 

وی رفتار، برخورد و تصمیم مرحوم ابوترابی را خاصِ خاص و برای مدیران، روسا و فرمانده الگو و اسوه و آموزش دانست و گفت: حجت‌الاسلام ابوترابی اسرا را برای بالارفتن رهبری می‌کردند. اعمال، گفتار و رفتار ایشان مصداق بارز تقوا بود و اشتیاق و علاقه شدیدشان برای خدمت بی‌نظیر و همراه با عشق عجیبی بود که با آموزه‌های دینی و بصیرت کامل به آن عمل می‌شد. 

امیر موسوی با تاکید براینکه شخصا درس‌های زیادی از مرحوم ابوترابی فرا گرفته‌ام و مطالعه سیره و مکتب ایشان برای من همراه با انجام کار‌ها و یا ترک فعل‌هایی شده است، گفت: این شخصیت بی‌نظیر امید را در دل ۴۳ هزار آزاده در شرایطی در زندان‌های بعثی روشن کرد که شرایط سختی حاکم بود. 

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود حضور پرشور در انتخابات را ضروری دانست و اظهار داشت: حضور باشکوه و پرشور و بابصیرت مردم در انتخابات مهم است و این اتفاق صرفا تعیین رئیس‌جمهور نیست بلکه این انتخاب در آینده کشور تاثیر می‌گذارد و ما در انتخابات آثار این انتخاب را تا سال‌ها بعد مشاهده خواهیم کرد لذا شرکت در انتخابات فقط یک حق نیست بلکه در اصل یک وظیفه ملی و شرعی برای آینده کشور است. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما