شناسهٔ خبر: 67121748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور سران لشکری و کشوری؛

۱۹ عنوان کتاب در حوزه هنری رونمایی شد

مراسم گرامی‌داشت سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید علی‌اکبر ابوترابی فرد و رونمایی از کتاب‌ها انتشارات پیام آزادگان با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مراسم گرامی‌داشت سالگرد ارتحال سید آزادگان حجت‌الاسلام حاج سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و پدرش آیت‌الله حاج سید عباس ابوترابی‌فرد و همچنین گرامیداشت شهدای آزاده و غریب اسارت و یادبود رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، عصر دیروز دوشنبه، ۲۱ خرداد با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.


در ابتدا، دکتر غلامعلی قاسمی مدیر عامل موسسه پیام آزادگان به ذکر خاطراتی پرداخت و اظهار داشت: توفیق داشتیم درست ۴۰ سال پیش و در بهار و تابستان ۱۳۶۳ تقریباً به‌مدت یک‌ماه هر روز خدمت مرحوم ابوترابی باشیم.


وی به تشریح برجستگی‌های مرحوم ابوترابی پرداخت و گفت: مرحوم ابوترابی مفهوم پیام و خدمت‌گذاری را که با شهادت جمهور رئیس در انظار عموم مشاهده شد را تببین کردند و این خط مستقیم را تا روز شهادت ادامه دادند و امروز با تقدیم خون شهدای خدمت دوباره این مفهوم برای همه ملموس شد.

در ادامه امیر سرتیپ موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در این آیین ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت گفت: خداوند را شاکرم که توفیق یافتم امروز در این جمع حضور داشته باشم.

۱۹ عنوان کتاب رونمایی در حوزه هنری شد


وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله آل‌هاشم گفت: دوران دفاع مقدس یک دوران نورانی و مقطعی بینظیر و تاثیرگذار در تاریخ این کشور است. بسیاری از اتفاقات بزرگی که امروز در منطقه، کشور و جهان شاهدیم در شجره طیبه دفاع مقدس ریشه دارد و شاخه های آن به همه جهان برکشیده و نمونه آن محور مقاومت است.


امیر موسوی گفت: عناصر اصلی دفاع مقدس از طرفی مردم رزمندگان و حضرت امام و از زاویه دیگر شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های صبور و بینظیر آنان بوده است که سهم این خانواده‌ها در موفقیت‌ها کمتر از خود شهدا و جانبازان نبوده است.


فرمانده کل ارتش اظهار کرد: در میان این جمع، آزادگان قطعه‌ای خاص هستند و روح سید آزادگان آقای ابوترابی است که اگر از این کتاب قطور افتخارات آزادگان ایشان خارج شود، کتابی به شدت ناقص خواهد بود. مقاومت آزادگان در برابر شرایط دشمن بعثی بسیار زیاد بوده است. آزادگان یک جلوه بسیار خاص و نورانی از دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و امروزه اقتدار و عزت و امنیت کشور اسلامی مرهون خون شهدا و مجاهدت ازادگان است که با همت بلند و استقامت در راه حق بقای نظام اسلامی و سربلندی ملت ایران را تضمین کردند.

وی گفت: اگر بخواهیم همه چیز را درباره آزادگان بیان کنیم بسیار سخت است. چندی پیش کتاب من زنده ام را که مطالعه کردم بسیار کتاب خوبی بود و هر ایرانی باید یک جلد از آن داشته باشد، آن را بخواند و بداند این کشور با چه افراد و روحیاتی از این تنگناها و مشقات بیرون آمده است.

۱۹ عنوان کتاب رونمایی در حوزه هنری شد


امیر موسوی افزود: حالا که از پرچمداران استقلال در دنیا شناخته شده و بعنوان تنها کشوری که با قدرت در کنار حق ایستاده است، حتماً باید اینها را یادآوری کنیم و ورق بزنیم. آزادگان قهرمان فریاد سربلندی ملت ایران را در غربت سر دادند. بی‌تردید آزادگان ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت هستند. زمانی که به خاطرات آزادگان و حاج ابوترابی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که ایشان به انسان‌ها به خاطر انسان بودنشان تکریم می‌کرد به ابن دلیل که آفریده خداوند هستند. کمتر فردی را می‌یابیم که زندانیان مجذوب یک شخصیت شود. این روحیات در میان تمام آزادگان وجود دارد و همه با تمسک به دین اسلام عزیز بوده است.

وی گفت: اسرا از رنج‌های آن دوران برای تقویت روح خود بهره بردند و در معرفی این اسطوره‌های وفاداری امام راحل گفت که شما در پیشگاه خداوند مقامی دارید که ما باید در برابر شما غبطه بخوریم. سیره و رفتار حجت الاسلام ابوترابی و موضع ایشان همیشه مثال زدنی بوده است و هنوز هم باید سرلوحه قرار گیرد.


وی گفت: حجت‌الاسلام ابوترابی امید را در دل ۴۳ هزار آزاده در عمق زندانهای بعثی زنده نگاه داشت، اگر کسی الان دل مردم را بلرزاند از مرام ایشان پیروی نمی‌کند. اگر کسی عزت ایران را ببیند و منکر آن شود دنباله رو مکتب ایشان نیست. ما باید خون شهدا و حرمت خانواده آنان و صبوری آزادگان را قدردان باشیم. ما در انتخابات آینده کشور را تعیین می‌کنیم و تا سال‌ها بعد آن انتخاب اثرگذار خواهد بود و شرکت در انتخابات یک حق و وظیفه ملی و شرعی است. از خداوند می‌خواهیم نعمت وجود نازنین رهبر را برای ملت نگاه دارد.

۱۹ عنوان کتاب رونمایی در حوزه هنری شد

در پایان مراسم با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی از امیر سرتیپ جعفر آقایی؛ سرهنگ حشمت‌لله عزیزالهی و سه تن از آزادگان تجلیل به عمل آمد و از ۱۹ کتاب تازه منتشر شده انتشارات پیام آزادگان در سال جاری رونمایی شد.

نظر شما